A Gondosóra program és a Yettel Magyarország nevével visszaélve a napokban

megtévesztő e-mail üzeneteket küldtek ki ismeretlen tettesek,

amelyekben elmaradt befizetésekre hivatkozva próbálták rávenni a címzetteket nem létező tartozásaik befizetésére – riasztottak szombaton a szolgáltatók. 

Arra figyelmeztetnek, hogy a bűnözők valójában

a gyanútlan felhasználók bankkártya adataira utaznak,

hogy aztán nagy összegekben próbálják lecsapolni a számláikat.

Számlát küldenek, várják az adatokat

A csalók már ismert megoldást alkalmaznak: a Yettel hivatalos megkereséseire megszólalásig hasonlító e-mailekben igyekeznek nyomást gyakorolni a címzettekre, úgy, hogy közlik, napokon belül lejár a Gondosóra szolgáltatásért kiállított számlájuk, és a tartozás befizetésére szólítanak fel. 

Azonban az elkövetők ezzel a módszerrel a szenzitív bankkártya-adatokat próbálják meg kicsalni, hogy aztán nagy összegű megterhelést tegyenek a felhasználók számláira. 

A 65 év felettieknek elérhető szolgáltatás azonban teljesen ingyenes,

arról tehát nem kaphatnak felszólítást az érintettek.

Kattintani sem szabad!

Ezért felhívták a figyelmet: senki ne kattintson az ismeretlen e-mailekben található hivatkozásokra, ne adjon meg személyes vagy pénzügyi adatokat, sőt, törölje az ilyen jellegű üzeneteket! 

Tanácsos az életkoruk miatt különösen kiszolgáltatott felhasználói kör családtagjainak is ellenőrizni, nem kapott-e idős rokonuk ilyen megkeresést, és ha bárki úgy észleli, hogy áldozatául esett az átverésnek,

haladéktalanul lépjen kapcsolatba a bankjával!

Megnyugtató ugyanakkor, hogy a megtévesztő e-mailek kapcsán nem történt adatvédelmi incidens, mivel a csalók nem az illetékes társaságok adatbázisait használják.

A Gondosóra szolgáltatója ezzel együtt megtette a szükséges jogi lépéseket – közölték.