Folytatódik az év első, százezreket érintő politikai szappanoperája, igaz, a legfontosabb szereplő még nem is lépett fel a világot jelentő deszkákra.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaEz a vita egész egyszerűen egy tisztán politikai játszma – mondta el véleményét a Budapest-bérlettel kapcsolatban Ekés András mobilitási szakértő. Úgy tűnik, neki lesz igaza, mert ahogy az összefoglalónkból kiderül, szakmai érvek helyett inkább politikai sárdobálás zajlik, aminek a budapestiek és agglomerációban élők isszák meg a levét.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaÚgy ért minket 2024, hogy lényegében megszűnt az Orbán-kormány és a Karácsony Gergely vezette Budapest közötti évtizedes megállapodás a fővárosi és az agglomerációs közösségi közlekedésről, ami csak azért nem omlott össze január elsejével, mert a MÁV és a BKV átmenetileg, március elsejéig képesek fenntartani a rendszert. A Budapest-bérlet, illetve a budapesti közlekedési rendszer jövőjéről is kérdeztük Vitézy Dávidot, korábbi szakállamtitkárt, közlekedési szakértőt.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaEzek a metrók, villamosok, trolik és buszok fognak egész éjjel járni a fővárosban.
Szerző(k): Vermes ÁdámMegszüntetik, pontosabban nem hosszabbítják meg az év végén lejáró szerződéssel létrejött úgynevezett hibrid modellt a HÉV-járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok esetében.
Szerző(k): Sánta AndrásAki teheti, ne üljön autóba, kéri a BKK.
Szerző(k): EconomxA miniszterelnök azt a feladatot bízta az építési és közlekedési miniszterre, hogy 2024. március elsejéig dolgozza ki a közösségi közlekedés tarifa- és kedvezményrendszerének átalakításához szükséges intézkedéseket, vizsgálja felül a vonatkozó jogszabályokat, és tegyen javaslatot azok módosítására.
Szerző(k): EconomxHosszú idő óta először érhető el ismét a BKK népszerű közlekedési szolgáltatása.
Szerző(k): Sánta András