károsanyag-kibocsátás

02.
20.
15:10
Ömlik az állami pénz a Föld elpusztításába

Ömlik az állami pénz a Föld elpusztításába

Egy új tanulmány szerint a világ kormányai évente legalább 1800 milliárd dollárt (567 432 milliárd forintot) költenek olyan állami támogatásokra, amelyek a vadon élő állatok és növények pusztulását és a globális felmelegedés felgyorsulását okozzák. A szerzők szerint az emberiség a saját kihalását finanszírozza.

Szerző(k): Szabó Dániel
02.
17.
13:30
Le kell mondani az olcsó autókról az Euro7 miatt?

Le kell mondani az olcsó autókról az Euro7 miatt?

Folyik az egyezkedés az új uniós norma, az Euro7 norma bevezetéséről, amely egy német autógyártók szerint kvázi betiltaná a a hagyományos autók forgalmazását. A szabályozás ellenzői szerint csődhullámmal járhat a bevezetés.

Szerző(k): Csernátony Csaba
02.
15.
21:37
A gazdasági fellendülés nem várt negatív következményekkel járt

A gazdasági fellendülés nem várt negatív következményekkel járt

Megközelítette a koronavírus-járvány előtti szintet az Európai Unióban végzett gazdasági tevékenység miatti üvegházhatású gázok kibocsátása 2021 harmadik negyedévében - közölte az unió statisztikai hivatala (Eurostat) kedden.

Szerző(k): Tér Diána
02.
07.
07:45
Megkaphatják az első repülő villamosukat a párizsiak, de máris többet akarnak

Megkaphatják az első repülő villamosukat a párizsiak, de máris többet akarnak

Éveken belül radikálisan megváltozik a francia főváros látképe is, közlekedése is. A Champs-Élysées autómentessé tételéig még hátra van ugyan néhány csörte, de a légi villamosként megálmodott Cable valóban az egekbe emeli a nagyvárosi tömegközlekedést.

Szerző(k): Szabó M. István
02.
01.
17:36
Véget kell vetni az EU-ban az adómentes kerozinnak és a szénhidrogének extra állami támogatásának

Véget kell vetni az EU-ban az adómentes kerozinnak és a szénhidrogének extra állami támogatásának

Az EU 27 tagországából 15 - köztük Magyarország - továbbra is sokkal inkább támogatja a fosszilis energiahordozókat, mint a megújuló energiák terjedését. Az uniós számvevőszék jelentése szerint e támogatások nemcsak aláássák az átmeneti időszakra vonatkozó célok elérhetőségét, de megdrágítják a tiszta és energiahatékony technológiák használatát is.

Szerző(k): Szabó M. István
01.
29.
14:48
Betilthatják a gázkazánokat és -tűzhelyeket, egyre több lépést tesznek ez ügyben

Betilthatják a gázkazánokat és -tűzhelyeket, egyre több lépést tesznek ez ügyben

A földgáz használatát alapvetően két okból tiltják be, egyrészt vissza akarják szorítani a fosszilis energiahordozó (közvetlen) használatát, másrészt egészségügyi megfontolások is állnak a háttérben. A világon egyre nagyobb erről a vita, a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) pedig a gázkazánokat is kisorolná a rendszerből.

Szerző(k): Szabó Dániel
01.
24.
07:51
Berendeltek zöldmozdonyból a bányavállalatok

Berendeltek zöldmozdonyból a bányavállalatok

A világelitbe tartozó ausztrál vasércbányászati cégek úgy gondolják, megérett az idő arra, hogy akkumulátoros, elektromos hajtású vontató mozdonyokkal szállíttassák a nyersanyagukat a bányáikból a piacra. A lépés nem csak azért meglepő, mert a gigantikus méretű és erejű vontatómozdonyok piacán még épp csak megjelentek azok a cégek, melyek e technológiát kínálni kezdték, hanem mert a bányavállalatok eddig nemigen foglakoztak az energiatakarékossággal.

Szerző(k): Szabó M. István
01.
03.
12:55
Még egy szintet szigorítva, több mint 76 ezer járművet partvonalon túlra küldött Brüsszel

Még egy szintet szigorítva, több mint 76 ezer járművet partvonalon túlra küldött Brüsszel

Már az Euro 4-es dízelautók sem közlekedhetnek Brüsszelben - jelentette belga forrásokra hivatkozva az MTI helyi tudósítója.

Szerző(k): Szabó M. István
11.
25.
07:08
Miközben mi a kátyúzással vagyunk elfoglalva, ők a holdraszállást tervezik

Miközben mi a kátyúzással vagyunk elfoglalva, ők a holdraszállást tervezik

Ha a kelet-közép-európai fővárosok erősebben érvényesíthetnék az érdekeiket klímaügyben, akkor az országaik is gyorsabban haladnának a kijelölt uniós célok felé, mivel a két tétel szorosan összefüggő. A legfőbb gond az - mondta Ámon Ada, a főváros klíma- és környezetügyi főosztályának vezetője - hogy bár a V4- fővárosok mind ezt vallják, a kormányaik viszont nem.

Szerző(k): Szabó M. István