Folyik az egyezkedés az új uniós norma, az Euro7 norma bevezetéséről, amely egy német autógyártók szerint kvázi betiltaná a a hagyományos autók forgalmazását. A szabályozás ellenzői szerint csődhullámmal járhat a bevezetés.
Szerző(k): Csernátony CsabaMegközelítette a koronavírus-járvány előtti szintet az Európai Unióban végzett gazdasági tevékenység miatti üvegházhatású gázok kibocsátása 2021 harmadik negyedévében - közölte az unió statisztikai hivatala (Eurostat) kedden.
Szerző(k): Tér DiánaÉveken belül radikálisan megváltozik a francia főváros látképe is, közlekedése is. A Champs-Élysées autómentessé tételéig még hátra van ugyan néhány csörte, de a légi villamosként megálmodott Cable valóban az egekbe emeli a nagyvárosi tömegközlekedést.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz EU 27 tagországából 15 - köztük Magyarország - továbbra is sokkal inkább támogatja a fosszilis energiahordozókat, mint a megújuló energiák terjedését. Az uniós számvevőszék jelentése szerint e támogatások nemcsak aláássák az átmeneti időszakra vonatkozó célok elérhetőségét, de megdrágítják a tiszta és energiahatékony technológiák használatát is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA földgáz használatát alapvetően két okból tiltják be, egyrészt vissza akarják szorítani a fosszilis energiahordozó (közvetlen) használatát, másrészt egészségügyi megfontolások is állnak a háttérben. A világon egyre nagyobb erről a vita, a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) pedig a gázkazánokat is kisorolná a rendszerből.
Szerző(k): Szabó DánielA világelitbe tartozó ausztrál vasércbányászati cégek úgy gondolják, megérett az idő arra, hogy akkumulátoros, elektromos hajtású vontató mozdonyokkal szállíttassák a nyersanyagukat a bányáikból a piacra. A lépés nem csak azért meglepő, mert a gigantikus méretű és erejű vontatómozdonyok piacán még épp csak megjelentek azok a cégek, melyek e technológiát kínálni kezdték, hanem mert a bányavállalatok eddig nemigen foglakoztak az energiatakarékossággal.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMár az Euro 4-es dízelautók sem közlekedhetnek Brüsszelben - jelentette belga forrásokra hivatkozva az MTI helyi tudósítója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánHa a kelet-közép-európai fővárosok erősebben érvényesíthetnék az érdekeiket klímaügyben, akkor az országaik is gyorsabban haladnának a kijelölt uniós célok felé, mivel a két tétel szorosan összefüggő. A legfőbb gond az - mondta Ámon Ada, a főváros klíma- és környezetügyi főosztályának vezetője - hogy bár a V4- fővárosok mind ezt vallják, a kormányaik viszont nem.
Szerző(k): Szabó M. István