A kereskedelmi televíziókat kevésbé, a pártokat viszont érzékenyebben érintheti, ha nem kampányolhatnak a népszerű csatornákon.
Szerző(k): Diószegi JózsefA lengyel vállalatoknak mindössze 24 százaléka gondolja úgy, hogy érdemesebb az interneten hirdetni, mint a hagyományos médián keresztül - adták közre a krakkói Közgazdasági Akadémia kutatói. A lengyel üzleti élet virtuális affinitásáról készített tanulmány szerint minden második vállalkozó úgy gondolja, hogy a tradicionális média hatékonyabb, mint az online.
Szerző(k): NAPIA ProSiebenSat.1 Media AG részvényeinek árfolyama 10 százalékkal futott fel, miután a médiacsoport tavalyi eredménye meghaladta a várakozást. Az adózás előtti nyereség ugyan a 2000-ben kimutatott 205 millió euróról 106 millióra zuhant, de így is túlszárnyalta a cég 90 milliós prognózisát. Az árbevétel 6,5 százalékkal, 2,02 milliárd euróra süllyedt, a nettó nyereség 27 százalékkal, 68 millió euróra csökkent. A vállalat a hirdetési piac kedvezőtlen fejleményeivel magyarázta a visszaesést.
Szerző(k): Bana PéterA hirdetési piac előrejelzésére szakosodott Zenith Optimedia szerint a hirdetési kiadások 1,3 százalékos globális visszaesésével kell számolni jövőre. Az iparág által nagy figyelemmel követett cég szerint idén év/év alapon 5,8 százalékos zuhanás várható, és a növekedés 2003-nál előbb biztosan nem indul meg. Akkor talán már 1,2 százalékkal emelkednek a hirdetési kiadások. Az iparág cégei jelenleg komoly válságban vannak, mert a gazdasági fékeződés miatt csökkennek a reklámra fordított összegek, másrészt nagyon sok olyan internetes vállalkozás semmivé vált, amelyek a múlt évben még felpumpálták az adatokat.
Szerző(k): Bana Péter