fogyasztó

10.
22.
19:19
Romlott a fogyasztói hangulat

Romlott a fogyasztói hangulat

Októberben romlott a fogyasztói bizalom az euróövezetben és az Európai Unió egészében is - derült ki az Európai Bizottság csütörtökön közzétett előzetes gyorsbecsléséből.

Szerző(k): MTI
09.
01.
09:02
Gázórája van? Akkor erre számítson!

Gázórája van? Akkor erre számítson!

A Főgáz Zrt. korábban azt állította, hogy nem lesz szükség a gázórák leolvasására, amikor átveszi a lakossági fogyasztókat a piacról távozó szolgáltatóktól. A kivonuló cégek azonban a nagyobb veszteségek elkerülése érdekében a felhasználók egy részénél mégis rendkívüli mérőellenőrzést hajtanak végre - írta a Magyar Nemzet.

Szerző(k): Economx
08.
04.
10:05
Jó ajánlatot tett az állami közműóriás

Jó ajánlatot tett az állami közműóriás

Alkalmasnak találta a Főgáz Zrt. ajánlatát a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), így a társaság láthatja el a jövőben a lakossági gázszolgáltatási piacról kivonuló Tigáz Zrt. ügyfeleit is - adhat hírül a hivatal.

Szerző(k): Economx
07.
23.
16:22
Új módszerrel verik át a magyar nyugdíjasokat - már a hatóság is vizsgálódik

Új módszerrel verik át a magyar nyugdíjasokat - már a hatóság is vizsgálódik

Az üdülési jog értékesítéskor elhangzó megtévesztő tájékoztatások több problémát is okoznak. Rendszeresen előfordul, hogy az attól szabadulni vágyó ügyfelek eladás helyett akaratlanul is további terheket vesznek a nyakukba egy új üdülési jog megvásárlásával - derül ki mind a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), mind az általa megbízott, vele együttműködésben dolgozó Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Irodahálózat Debrecenben, Egerben, Szegeden, Pécsett és Győrött működő irodáihoz érkező piaci jelzésekből.

Szerző(k): Economx
06.
19.
19:42
Interneten vásárol? - akkor erre figyeljen!

Interneten vásárol? - akkor erre figyeljen!

A magyarok a fogyasztói jogok ismeretét vizsgáló legutóbbi európai kutatás szerint kevésbé ismerik alapvető fogyasztói jogaikat, mint európai polgártársaik. Az Európai Bizottság Magyarországon és 13 további tagállamban figyelemfelkeltő kampányt indított a fogyasztói jogokkal kapcsolatos tájékozottság növelésére - közölte a bizottság, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) pénteken.

Szerző(k): MTI-Eco
04.
16.
10:59
Európai pert vesztett a UPC egy magyar fogyasztóval szemben (frissítve)

Európai pert vesztett a UPC egy magyar fogyasztóval szemben (frissítve)

A téves információ közlése akkor is az uniós jog által tiltott megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ha az nem szándékos, csak egyetlen egyszer történik, és egyetlen ügyfelet érint - mondta ki a UPC Magyarország ügyében lefolytatott eljárásban kihirdetett ítéletében az Európai Bíróság.

Szerző(k): Economx
09.
22.
10:25
Megméri a fogyasztók elégedettségét az energiahivatal

Megméri a fogyasztók elégedettségét az energiahivatal

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) idén ősszel is kérdőíves vizsgálatot indít a villamos energia és földgázfelhasználók elégedettségének felmérésére - adta hírül a hivatal.

Szerző(k): Economx
07.
02.
15:29
Lecsapott a hatóság a Telenorra - Megérkezett a reakció

Lecsapott a hatóság a Telenorra - Megérkezett a reakció

Megtévesztő reklámozásért 10 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telenor Magyarország Zrt.-t (Telenor), mivel 2013. május 9. és 2013. június 19. között úgy hirdette \"korlátlan beszélgetés\" szlogennel Családi Csomag szolgáltatását, hogy a szolgáltatás általános szerződési feltételei között 1000 perces időbeli korlát szerepelt. A Telenor a GVH döntésére reagálva közölte: nem állt szándékában megtéveszteni a fogyasztókat és egyetlen ügyfelének sem számlázott ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott Családi Csomag szolgáltatás megrendelése esetén. A vállalat a hatóság döntése ellen jogorvoslattal él.

Szerző(k): Economx
06.
18.
11:33
Leszerepeltek a közműszolgáltatók

Leszerepeltek a közműszolgáltatók

A KPMG fogyasztói elégedettséget vizsgáló nemzetközi kutatása szerint nincs könnyű dolguk a közműszolgáltatóknak, ha növelni akarják fogyasztóik bizalmát, hiszen a fogyasztó természetesnek tekinti, ha van áram, de felháborodik, ha nincs. Ráadásul a szektorban csak az ár érdekli a vevőket, ami nem hat ösztönzőleg a szolgáltatók kreativitására.

Szerző(k): Economx