Korábban azzal a tudattal indulhattak útnak az utósok az M1-es autópályán, hogy amennyiben Pest és Komárom-Esztergom megyei matricával rendelkeznek, akkor Fejér megyeit már nem kell vásárolniuk, hiszen a két szomszédos megyei matrica már lefedi azt az útszakaszt. Ennek most vége - hívja fel a figyelmet a simple.hu.
Szerző(k): Szász PéterMintegy 162 ezer éves e-matrica kelt el már az érvényességi idő kezdete előtt - adta hírül az ITM-re hivatkozva az MTI.
Szerző(k): Szabó M. IstvánSok jogszabály változott 2022. január elsejével. Bár az áfa most nem csökken, jó néhány adóváltozás lesz szombattól. Az új évben biztosan nagyot nőnek a bérek, így lesz miből a csipkednie a magas inflációnak. Több út fizetőssé válik holnaptól, emellett kezdődik a féléves kamatstop a bankokban. Nehezebb lesz gyógyszerhez jutni, miközben még vonzóbb lesz a babakötvény. Hamarosan vége a lejárt okmányok korszakának.
Szerző(k): Domokos László2022. január 1-től díjkötelessé válik több magyarországi autópálya-szakasz az e-matrica rendszerben. Ez érinti a motorkerékpárokat, a személyautókat, a 3,5 tonna alatti tehergépkocsikat, a buszokat és azok vontatmányai.
Szerző(k): Szász PéterElindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) saját online értékesítési felületén, ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél lehet megvásárolni. Az előre megváltott éves úthasználati jogosultságok 2022. január 1-jétől érvényesek - írja a hatóság.
Szerző(k): Szász PéterRendszerfejlesztés miatt szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése vasárnap hajnalban - közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) az MTI-vel csütörtökön.
Szerző(k): Szabó DánielJövőre ismét drágulnak az e-matricák méghozzá az idei augusztusi infláció mértékével. Ez már a második év, hogy a nyolcadik havi fogyasztói árindexhez igazítják az áremelést. Emellett többet kell fizetniük a fuvarozóknak, de a pótdíj összege is emelkedik.
Szerző(k): Szász PéterNem csak a pandémia által sújtott 2020-hoz, de 2019-hez képest is meglódultak a hazai e-matrica-bevételek idén, miközben nőtt a szabálykövetés. Az úgynevezett 60 perces szabállyal nagyon sok autós él. Nem szántják be ugyanakkor a feleslegesnek tűnő Veszprém megyei matricát, ahogy nem lesz a 10 naposnál rövidebb időtartamra szóló jogosultság sem. Bartal Tamással, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatójával beszélgettünk, aki azt is elmondja, szerinte miért nem érdemes Magyarországon bevezetni az átlagsebesség-mérést és miért nem működne a megtett úttal arányos díj a személyautóknál.
Szerző(k): Szász Péter