Komolyabb veszteségek nélkül megúszta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) - pontosabban a magyar állam - a pandémiát, már ami az autópályadíj-bevételeket illeti. A heti és havi e-matricák forgalma bezuhant ugyan, de az éves országos és megyei jogosultságokat adóké szárnyalt. A magyarázat is megvan: tavaly azért vették az emberek, mert Európát még nem érte el a vírus, most pedig azért, mert várják a nyitást. Autóbuszból azonban biztosan kevesebbet látunk idén a sztrádákon.
Szerző(k): Szász PéterVisszaáll az e-matrica eladások dinamikája, idén április 30-ig több jogosultságot adtak el, mint 2020 hasonló időszakában, ez az előértékesítéssel együtt közel 4,3 millió darab e-matricát jelent - derül ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) adataiból.
Szerző(k): Szász PéterA Simple alkalmazásban szombat estétől vasárnap hajnalig szünetes a csekkbefizetés, és vasárnap hajnalban autópálya-matricát sem lehet majd vásárolni. Mindenki, aki akkor vásárolna, vegye meg előre - figyelmeztet a cég.
Szerző(k): Herman BernadettVasárnapig érvényesek a tavalyi autópálya-matricák, hétfőtől már csak a 2021-es jogosultságokkal lehet a díjköteles útszakaszokra hajtani.
Szerző(k): Csernátony CsabaJelentősen csökkent az autópályák forgalma idén 2019-hez képest, legalábbis ez látszik az e-matrica-eladásokból. Az állam mégis megúszta komoly anyagi veszteség nélkül az éves jogosultságoknak köszönhetően, amelyeket már a pandémia előtt megvettek az emberek. Az, hogy a buszos vállalkozások nagy bajban vannak, a B2 matricák forgalmából is látszik.
Szerző(k): Szász Péter2021. január elsejétől már nem lehet papíralapú autópályamatricát vásárolni Csehországban. A régi rendszert új elektronikus váltja le - írja a Kreszváltozás.
Szerző(k): Szász PéterAz augusztus infláció mértékével megegyező mértékben drágulnak jövőre az e-matricák vagyis a motorosoknak, autósoknak, buszoknak ennyivel kell többet fizetniük a fizetős utakon.
Szerző(k): Szász PéterBő egy év múlva megszűnhet az az igen vitatható gyakorlat, hogy a fizetési szolgáltatók pénzt kérjenek a készpénzkímélő megoldások használatáért. Ezzel vége lehet az úgynevezett kényelmi díjnak, amelyet a parkolásnál vagy például az útdíjfizetésnél vonnak le az autósoktól.
Szerző(k): Szász Péter