Látványosan csökkent az értékesített e-matricák száma, de a négynapos lehetőség megszüntetésével - és a D4-es kategória díjemelésével - nőttek a bevételek.
Szerző(k): Diószegi JózsefIránymutatást adott ki az Európai Bizottság hétfőn Brüsszelben, egyebek közt arra figyelmeztetve az európai uniós tagországokat, hogy az EU jogszabályainak értelmében az útdíjrendszerek nem különböztethetik meg hátrányosan a külföldi autósokat.
Szerző(k): MTINem tűnnek reálisan teljesíthetőnek a kormány e-útdíj bevételi tervei, ráadásul kiderült, hogy a Széll Kálmán terv 2.0-ban szereplő 150 milliárdos összegnél is többet vár majd az állam az úthasználóktól. Az ismert elképzelések alapján az országon átrobogó kamionokat a sok esetben jelenlegi tarifa tízszeresével terhelnék meg. Az autósok és buszosok számára viszont még évekig maradhat a már ismert matricás rendszer.
Szerző(k): Ádám ViktorA jövő júliustól új rendszerben fizetnek útdíjat a tehergépkocsik. A személyautók és autóbuszok a jelenlegi e-matricás rendszerben maradnak. E járművekkel önkéntesen lehet majd átállni legkorábban a bevezetés után fél évvel. Az eseti használók így jelentős megtakarítást érhetnek el az e-matricás díjakhoz képest - közölte az NFM.
Szerző(k): NAPIA feszített költségvetési helyzetben sürgetővé vált a használatarányos útdíj bevezetése a kormány számára, ami hosszabb távon az autósoknak is további drágulást hozhat. A rendszer felállításának költsége viszont akár fél év alatt is megtérülhet.
Szerző(k): Ádám Viktor, Leszák Tamás, Sidó ZoltánFebruár közepéig összesen ötödével kevesebb autópálya-matricát váltottak az autósok Magyarországon, a heti matricák azonban közel félmilliárdos többletbevételt jelenthetnek.
Szerző(k): Diószegi JózsefVasárnaptól emelkednek az autópályák úthasználati díjai, és megszűnik a (D1-díjkategóriájú) személyautókra érvényes négynapos e-matrica. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint ugyanakkor a pótdíjfizetés határideje 30 napra nő.
Szerző(k): NAPI, MTI-EcoJóval többet kell majd fizetni a postai szolgáltatásokért jövőre, de emelnek a telefontársaságok is. A legkeményebb emelés az autópálya-matricáknál lesz, a MÁV viszont egyelőre titkolja, mennyivel drágít.
Szerző(k): Diószegi József