A bukaresti kormány mezőgazdasági tárcája szerint tíz év múlva gyakorlatilag eltűnnek a városokból a hagyományos, békebeli piacok, mert az áruházak kiszorítják őket a kisboltokkal egyetemben
Szerző(k): Barabás JúliaÖt év alatt 18 ezer üzlet szűnt meg Magyarországon, így a múlt év végén 116 ezer boltból állt a kiskerhálózat. A napi költésekben pedig tetemes különbségek vannak az országon belül.
Szerző(k): Csernátony CsabaSzerkezetkész állapotban van a dán Jysk áruházlánc Magyarországon épülő központja, amelynek értéke egy állami nagyberuházásával egyezik. A cég ambiciózus környezetvédelmi terveket dédelget.
Szerző(k): Komócsin SándorA Maci Pékség is eladót keres az uniós foglalkoztatási portálon. Járvány előtti szint felett az eladóhiány, már a boltvezető párizsit szeletel. Még jó, hogy a vásárló nem kér pénzt, amiért a pénztáros helyett ő dolgozik az önkiszolgáló pénztárban. És ez máshol Európában is így van.
Szerző(k): Molnár CsabaKoronavírus-járvány első időszakában, 2020 kora tavaszán Magyarországon is találkozhattunk üres polcokkal az áruházakban, miután sokan pánikszerűen vásároltak, hogy készleteket halmozzanak fel olyan termékekből, mint például a vécépapír. Ez a látvány hamarosan visszatérhet az Egyesült Államok és Európa áruházaiban.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaAz Aldi adventi naptárában a megszokott csokik helyett borok és sajtok kapnak helyet az amerikai piacon.
Szerző(k): Csernátony CsabaÖt év alatt 18 ezer magyar kisbolt tűnt el, a bezárási hullámot pedig nem a koronavírus-járvány miatti korlátozások eredményezték. Tavaly csak 4 ezerrel kevesebb üzlet volt, mint egy évvel korábban - derül ki a Portfolio összesítéséből. Közel 300 településen már nincsenek kisboltok.
Szerző(k): Szabó DánielA Lidl bejelentette, hogy 2021 és 2024 között 1,5 milliárd eurót (535 milliárd forint) fektet be Spanyolországban. A cég, amely jelenleg 630 üzletet üzemeltet és 17 ezer embert foglalkoztat, 2024-ig további 150 üzletet és négy logisztikai központot tervez nyitni a jelenlegi 11 mellé - írja a European Supermarket Magazine.
Szerző(k): Szász Péter