A magyarok háromnegyedét alapvetően befolyásolja a vásárlásaiban a durván megdrágult rezsi, viszont csak ötödük tervezi még idén - azaz az esetenként alaposan elnyújtott Black Friday ideje alatt - energiahatékonyabbra cserélni műszaki berendezéseit. A lakosság egy része szereti és készül a kedvezményesnek tűnő ajánlatokkal teli napokra, ám közel 30 százalékát kifejezetten frusztrálja a párnapos akció-hajsza.
Szerző(k): Molnár CsabaNagyot esett tavaly a webáruházak növekedési tempója, 45-ről 17 százalékra. A növekedés értéke is csökkent, harmadára. Azzal együtt is, hogy a kudarcos Black Friday-sorozattal megtűzdelt novemberrel szemben decemberben visszaerősödött a webforgalom. Igaz, a boltos piacon a web részesedése továbbra is 11 százalék.
Szerző(k): Molnár CsabaFelpörgött az online és a hagyományos bolti forgalma is a Regio Játéknak: a 10 napos Black Friday és a karácsonyi időszak szokás nagyot löktek a vállalat mutatóin.
Szerző(k): Tér DiánaA múlt évben robbanásszerűen nőtt az online kereskedelem és a házhoz szállításos rendelések száma. A pandémia harmadik hullámának hatására tavasszal 70 százalékkal több házhoz szállításos rendelés teljesült a megelőző két hónaphoz képest. A novemberi Black Friday megduplázta, a karácsony előtti időszak pedig megháromszorozta a kiszállítások számát az év átlagos hónapjaival összevetve.
Szerző(k): Molnár CsabaElég nagy bukta volt a tavalyi konzumparádé, a Black Friday, a növekedés megállt: 2021 novemberében: mindössze 1 százalékkal "emelkedett" a novemberi webáruházi piac az előző évihez képest. A plázák visszavágtak, vagy csak egyszerűen jól esett egy kis shoppingolás?
Szerző(k): Molnár CsabaÚgy vitték a Notino termékeit a Black Friday alatt, mintha muszáj volna. Több mint egymillió vásárlója volt ugyanis a cseh vállalatnak az akció hetében, ezért már időben felkészültek a karácsonyi dömpingre is.
Szerző(k): Tér DiánaAz Alza.hu ígéri: felgyorsítja a megrendelések kiszállítását ügyfelei számára.
Szerző(k): Tér DiánaEgy, a közelmúltban elvégzett tesztből az derül ki, hogy a kereskedők csak éppen közepes mértékben vannak azzal tisztában, hogy amit időnként művelnek, az bőven kimeríti a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat esetét. Mutatjuk, mik voltak a legjellemzőbb hibák, amelyekkel még a rutinosabb kereskedők sem tudtak megbirkózni.
Szerző(k): Molnár Csaba