Egy ezer kilométeres Budapest-Fiume oda-vissza autóút üzemanyag-költsége a jelenlegi hazai árakkal, nyolc literes fogyasztással számolva mintegy 50 ezer forint. Csakhogy a turisták ennél nyilván többet autóznak, és minden bizonnyal Horvátországban is kell tankolniuk. Megvizsgáltuk a határon túli benzin és gázolaj árakat, illetve azt is, hogy hol érdemes üzemanyagot vételezni.
Szerző(k): Sánta AndrásMagyarországon tudomásul kellene venni, hogy a vezetés nem alanyi jog, mégpedig azért, mert nem mindenki alkalmas a vezetésre – hangsúlyozta érdeklődésünkre dr. Csordás Levente közlekedési szakjogász, aki szerint az Árpád-hídi gázolásnál a sofőr a sebesség megválasztásával maga is utassá vált a saját autójában.
Szerző(k): Drávucz PéterNem kell mélyebben a zsebébe nyúlni idén nyáron sem annak, aki utasbiztosítást köt – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a Napi.hu-nak. Az elmúlt egy évben a legnépszerűbb desztináció Ausztria volt. A szakember felhívta a figyelmet arra is, hogy a városnézéshez és búvárkodáshoz is másfajta biztosításra van szükség.
Szerző(k): Koncsek RitaA magyarok kétharmada autóval utazott külföldre idén.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsHa közútkezelő nem hajlandó elismerni a kátyúkárért való felelősségét, a hazai károsultak túlnyomó része legyint, lenyeli a békát, nem kezd hosszadalmas, költséges pereskedésbe. Más a helyzet, ha rendelkezik jogvédelmi biztosítással – utóbbit nem szabad összekeverni a kátyúkár biztosítással.
Szerző(k): Drávucz PéterTavaly több mint 50 százalékkal több gyorshajtásos büntetés történt az egy évvel korábbihoz képest.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsVisszatérően fellángolnak a viták a tulajdonosok, illetve az utóbbiak ingatlanjai előtt parkoló autósok között. Jogszabályok, rendeletek, esetek, bírósági ítéletek léteznek, ám mégsem minden egyértelmű, akadnak egészen speciális élethelyzetek is.
Szerző(k): Drávucz PéterCsaknem 70 helyszínen dolgoznak majd, terelések lesznek, a karbantartó kéri a gépkocsivezetők türelmét.
Szerző(k): Economx