Komoly csapkodás indulhat el az amúgy is gyengén szereplő tőzsdéken a hét közepén, amikor Donald Trump bejelenti az Egyesült Államok által kivetendő vámok végleges listáját. A pesszimistábbak szerint ez csak a kezdete lehet a kereskedelmi háború újabb fellángolásának, az optimistábbak szerint viszont lehet, hogy ezután az elnök végre a gazdaság fellendítésére és az ígért vállalati adócsökkentésekre fog majd koncentrálni.
Szerző(k): EconomxA VW ID4 hátulról úgy néz ki, mint egy disznó magas sarkú cipőben – írja a FAZ, felhánytorgatva, hogy talán ez az erőltetett design lehet az egyik oka a német autóipar válságának.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA német gyártók tavaly 1,3 millió autót adtak el az Egyesült Államokban, most ez jócskán becsökkenhet.
Szerző(k): EconomxJapántól Európáig világszerte estek az autógyártó cégek részvényei, miután Donald Trump aláírt az egységes, importautókra és alkatrészekre vonatkozó 25 százalékos vámról szóló rendeletét. A lépés fájdalmas volt, de nem váratlan.
Szerző(k): EconomxBejönni látszanak az amerikai elnök vámjai: a Hyundai hatalmas beruházásokat jelentett be az Egyesült Államokban, hogy elkerülje a tarifákat. Donald Trump ezek után rögtön jelezte, hogy újabb vámokat vet ki a gépjárműimportra.
Szerző(k): G. É.Történetének legsikeresebb évét a tavalyi az olasz sportautógyártó, minden mutatóban rekordot döntöttek.
Szerző(k): Z. B.Bár hazai és világviszonylatban is akadozva teljesít a járműgyártás, komoly bajok lettek úrrá a ZF Group háza táján, tavaly ugyanis tetemes veszteséget könyvelt el a vállalat.
Szerző(k): Sándor ZoltánNémetországban óriási pénzek szabadulnak fel, de egyelőre még nem tudni, hogy milyen iparágakba tudnak befektetni, ugyanis Kína ugyanúgy nyomasztja a német gazdaságot, ahogy a magyart is. Mindenesetre az elemző szerint érkeznek jó hírek is Berlinből.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba