A BMW csoport adózott eredménye 2,2 milliárd euró volt az idei első negyedévben,

26,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál

– közölte a járműgyártó szerdán.

A BMW bevétele 7,8 százalékkal, 33,8 milliárd euróra süllyedt. A visszaesés elsősorban a kínai piacon jelentkezett. Míg a BMW-nek sikerült kismértékben növelnie az eladásait Európában és az Egyesült Államokban, Kínában több mint 17 százalékkal esett. A BMW 586 ezer autót szállított ki az első negyedévben, 1,4 százalékkal kevesebbet éves összevetésben.

A BMW adózás előtti nyeresége negyedével, 3,1 milliárd euróra csökkent.

Az autóipari üzletág jövedelmezősége 6,9 százalék volt, 1,9 százalékponttal elmaradt a tavalyi szinttől.

Az Egyesült Államok által kivetett vámok ellenére a BMW továbbra is arra számít, hogy az idei nyeresége a tavalyi szinten marad, 11 milliárd euró körüli lesz.