autóipar

11.
02.
06:10
Az európai járműipar beszűkülését kockáztatja az uniós célkitűzés

Az európai járműipar beszűkülését kockáztatja az uniós célkitűzés

Nem lehet zöld átállásról beszélni megfelelő töltési infrastruktúra és megfizethető alapanyagok híján, nyilatkozta a BMW kormányzati ügyekért és üzleti kommunikációjáért felelős szóvivője az Economxnak. Ezen felül az EU szubvencióellenes intézkedései a kínai elektromos járművek ellen oda vezetnek, hogy a BMW-csoport magasabb importvámokat fizet, mint egyes kínai gyártók. A vállalat általános állaspontja szerint az Európai Unió irrealisztikus, karbonsemlegességet célzó előírásai tovább nehezítik az európai gyártók dolgát, akiknek mindeközben az olcsó kínai konkurenciával is fel kell venni a versenyt a hazai piacokon.

Szerző(k): Balatoni Lilla
11.
01.
13:37
Melósoknak udvarolnak az Egyesült Államok elnökjelöltjei

Melósoknak udvarolnak az Egyesült Államok elnökjelöltjei

Az amerikai elnökválasztás hajrájában Kamala Harris alelnök, a demokraták jelöltje, és Donald Trump volt elnök, a republikánusok elnökjelöltje is szinte folyamatosan Michigan államban tartózkodik, mert próbálja megszerezni az itt dolgozó 1,1 millió autóipari munkás támogatását.

Szerző(k): L. K.
10.
31.
19:12
Súlyos döntésre kényszerül a Bosch, több ezer munkahely van veszélyben

Súlyos döntésre kényszerül a Bosch, több ezer munkahely van veszélyben

Sorjáznak az európai autóipar összeomlására utaló hírek: a világ legnagyobb beszállítója csütörtökön bejelentette: a tervezett hétezer munkahely megszüntetése helyett jóval több ember állása forog kockán több országban.

Szerző(k): Thurzó Katalin
10.
31.
17:38
Volkswagen: nincs más út, csak a bércsökkentés

Volkswagen: nincs más út, csak a bércsökkentés

A munkahelyek megmentésével indokolja a dolgozók fizetésének a 10 százalékos visszavágást a német autógyártó.

Szerző(k): Gulyás Ábel
10.
31.
07:34
Életbe lépnek a kínai büntetővámok, mutatjuk hogy jutott idáig az EU

Életbe lépnek a kínai büntetővámok, mutatjuk hogy jutott idáig az EU

Az összefoglalónkban tisztázzuk az október végén életbelépő, elektromos járművekre bevezetett uniós vámok részleteit és hogy miért döntöttek a tarifák bevezetéséről az európai döntéshozók.

Szerző(k): Gulyás Ábel
10.
30.
08:30
Semmi sem tudta megfékezni a gazdaság zuhanórepülését, technikai recesszióban Magyarország

Semmi sem tudta megfékezni a gazdaság zuhanórepülését, technikai recesszióban Magyarország

A harmadik negyedévben a magyar gazdaság teljesítménye 0,7 százalékkal elmaradt az előző negyedévitől.

Szerző(k): Economx
10.
28.
16:14
Drasztikus döntést hozott a Volkswagen: tízezrek kerülhetnek utcára

Drasztikus döntést hozott a Volkswagen: tízezrek kerülhetnek utcára

A szakszervezet tájékoztatása szerint legalább három németországi gyárra is lakat kerülhet. A megmaradt dolgozók bérét csökkentik, majd két évre be is fagyasztják.

Szerző(k): Vermes Ádám
10.
28.
14:12
Óriási a baj a patinás német autógyártónál, már a fizetésekhez is hozzányúlhatnak

Óriási a baj a patinás német autógyártónál, már a fizetésekhez is hozzányúlhatnak

A Volkswagennél a 10 százalékos bércsökkentés mellett a bérek kétéves befagyasztása is szóba került.

Szerző(k): Vermes Ádám
10.
27.
19:13
Ez élet-halál kérdéssé vált: a kormány és a magyarok számára is

Ez élet-halál kérdéssé vált: a kormány és a magyarok számára is

Az Új Gazdasági Akcióterv nem hangulatjavító intézkedés, hanem gazdasági szükségszerűség. Ugyanis, amíg a kkv-k a foglalkoztatottak 72 százalékát alkalmazzák, addig a GDP 55 százalékát teszik csak ki, és a magyar munkavállalók egyharmada szerény jövedelemből él. Magyarországon az egy főre jutó GDP előállító képesség az EU átlag 76,1 százaléka, Csehországé már 92,4 százalék, ugyanis a cseheknél a belföldi hozzáadott érték aránya az exportban 62,3 százalék, nálunk csak 54,1 százalék. A közgazdászprofesszor megmutatta, honnan igazán szép feladat nyerni.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba