Az elmúlt évtizedek választásainál sok múlott az ingadozó államon, 2016-ban el tudta csábítani a demokratáktól a hagyományosan inkább rájuk szavazó kékgalléros munkásokat, de 2020-ban Joe Biden visszaszerezte az államot – írja a CNBC. Trump arra összpontosított, hogy az elektromos autók térnyerésével a kínai autógyártók egyszerűen kivégeznék amerikai ellenfeleiket, ezért nincs szükség a villanyautókra. Harris pedig arról beszélt, hogy elkerülhetetlen az elektromos átállás, mert csak így őrizhetők meg a munkahelyek.
Az autógyártók és beszállítóik nem állnak egyik elnökjelölt mellett sem, inkább felkészülnek bármelyikük győzelmére.
A három nagy kérdés:
- a kínai autóimportot érintő tarifák ügye,
- a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó szigorítások,
- a foglalkoztatás.
Ha Harris nyer, akkor várhatóan folytatódik a Biden-adminisztráció iparpolitikája, ami az autógyártók esetén a környezetvédelmi elvárások szigorítását és az elektromos autók eladásának támogatását jelenti. Ugyanakkor a cégvezetők aggódva figyelik, hogy a demokrata elnökjelölt „túl jó viszonyt” ápol a legnagyobb ágazati szakszervezet, az UAW vezetőivel.
Trump esetén éppen fordított a helyzet. Vélhetően lazítaná a villanyautó-támogatásokat, törvényi előírás ellenére. Kemény vámpolitikát folytatna, egyebek mellett jelentős extra terhet róna a kínai villanyautók behozatalára.
Harris szerint, ha teljesülne Trump ígérete az általános vám bevezetésére minden árucikkre, annak gazdasági hatása megegyezne egy szövetségi szintű áfa bevezetésével.
A legnagyobb szakszervezetnél az UAW mérése szerint a Biden–Harris páros szakszervezeteket támogató magatartása az alelnököt támogatja. Joe Biden részt vett korábban a szervezet kongresszusán, az UAW elnöke, Shawn Fain pedig aktívan kampányol Kamala Harris mellett. Ugyanakkor van olyan szakszervezet, a Teamsters, amely egyik elnökjelölt mellett sem tette le a voksát.
Közös ígérete a két elnökjelöltnek, hogy felülvizsgálnák az észak-amerikai szabadkereskedelmi szerződést (USMCA), mert az most lehetővé teszi a kínai autóipari cégeknek, hogy a Mexikóban felhúzott üzemeiken keresztül büntetővámok nélkül bejuttassák termékeiket az Egyesült Államokba is.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak

Automotive Summit: Lenéztünk a szakadék mélyére és kiderült hogy ez mégsem annyira nem jó

Rábólintottak az egészségügyi dolgozók monitorozására
Nem semmi, megtriplázta a pénzét, aki év elején ide fektetett be

Mernek nagyot álmodni: kétmillió vendégéjszakára vágyik a zalai kisváros

Aki nyugdíjat akar, meneküljön, nem lesz ez így jó

Nyugdíjbombán ül Európa – Magyarország fogyása már dobogós

Putyin kimerészkedett a frontvonal mögé

Nem is gondolná, kinek a cégét veszi meg a magyar takarítókirály
