A napokban indította autóértékesítői és tanácsadói szolgáltatását a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. tulajdonában álló Mobile 68 Kft, amely jól ismert mobile.de (a mobile.de az eBay motors tulajdona) használtautó-kereső oldal adatbázisát használja magyar nyelvű kiegészítésekkel. Az oldalon átlagosan 1,1 millió autó található meg, túlnyomórészt használtak, és példányok nagy része németországi. Az újdonság az eddigi böngészéshez képest az, hogy a mobile24.hu szinte forintra pontos tájékoztatást ad arról, hogy mennyibe kerülne egy autó, ha a beszerzési áron felül az összes adót és díjat és hazaszállítást is kifizetjük - állítja a Roóz Péter, a Mobile24 szakértője. A böngészés feltételei menet közben is módosíthatók.
A Mobile24 azonban nem csak egy használtautós tájékoztató oldal kíván lenni, hanem azt is szeretné elérni, ha rajta keresztül, fix megbízási díj ellenében vásárolnának autót a potenciális ügyfelek. A rögzített díj előnye, hogy a kereskedő az autón nem keres, hanem az ügyintézési díjból él meg. Ezért nem éri meg rábeszélni az érdeklődőket arra, hogy a drágább autót válasszon, emellett az autóhoz kapcsolódó költségek teljesen transzparensek mindenki számára. Emellett a cég főleg arra számít, hogy a vevőjelöltek maguk választják ki a nekik tetsző autót, ami szöges ellentétben áll azzal a mai általános használtautó-kereskedői gyakorlattal, hogy a telepen álló limitált számú autóra próbálják megtalálni a vevőket. Illetve egy adott típus esetében több ezer darabból választhat a vevő a mobile24 segítségével.
Az értékesítés folyamata a következőképpen zajlik: az ügyfél vagy kikeresi a megfelelő autót a mobile24.hu oldalán található milliónyi járműből, vagy közli elképzeléseit a céggel, és ezek után együtt választják ki a szimpatikus modellt. Ezután a Mobile24 telefonon megkeresi az eladót és egyeztetnek vele, hogy a megadott adatok megfelelnek-e a valóságnak. Ha igen, szerződést kötnek a vevőjelölttel. Ezek után a cég szakembere a helyszínre utazik, és személyesen is meggyőződik az autó állapotáról, többek között festékvastagság mérővel ellenőrzi, hogy nem volt-e törött az autó. Arról is meggyőződnek, hogy a Dekra német minőségbiztosítási intézet tanúsítványával rendelkezik-e a gépjármű.
Ha minden rendben van, akkor megveszik az autót, sőt alkudnak is a vételárból, ha lehetséges. Az ügyfél kérésére - megbeszélés szerint - akár együtt is kiutazhatnak az autóért. Ha nincs minden rendben, akkor az ügyfél szerződés szerint elállhat a szerződéstől. Amennyiben a vevőjelölt azután gondolja meg magát, hogy az autó az országba érkezett, akkor a Mobile24-gyel együtt próbálják meg értékesíteni az autót. A Mobile24 úgy tervezi, hogy hetente több trélernyi autót ad át. Minden autó tréleren utazik az országba és tréleren megy vizsgázni így nem mennek többet az autók a kiválasztás után.
A cég alapításának ötletét az adta, hogy az egyik szakember már évek óta űzte ezt a tevékenységet kicsiben, azonban úgy gondolták, hogy érdemesebb ezt nagyobban is folytatni. A céget alkotó autópiaci szakemberek azt tapasztalták, hogy egyre nő az igény a „tiszta" múltú autókra. Németországban pedig a magyar autópiaci gyakorlattal ellentétben nem jellemző a kilométerórák visszatekerése, fejlettebb a szervizkultúra is, valamint az autók is jobb állapotban vannak azonos futásteljesítmény esetén, mert a jobb minőségű utak miatt kevésbé használódnak el.
Roóz szerint minden olyan ember potenciális ügyfél lehet, aki kiszámolja, hogy mennyi pénzt veszíthet azzal, ha kiautózik Németországba, majd üres kézzel tér haza, valamint siker esetén mennyi ideje és vesződsége megy el egy autó honosításával. De azokra is számítanak, akik belátják, hogy nem értenek annyira az autókhoz, így inkább profikra bízzák és egy magyar céghez tudnak fordulni tanácsért. Első pillantásra úgy tűnik, hogy az ezer eurós díj miatt inkább a drágább autóknál éri meg a szolgáltatás igénybevétele, azonban Roóz azt tapasztalta, hogy már alsó-középkategóriás autóknál is több százezer forintot lehet megspórolni a Mobile24 segítségével. Akkor is megéri a kliensnek, ha nem kell ügyet intézni és több hitel szolgáltató valamint bankból választhat az ügyfél.
A www.mobile24.hu az autókra limitált - 1 éves - használtautó-garanciát vállal a német minősítésen felül. A szakember még nem tudja, hogy vajon a cég üzletpolitikája lejjebb nyomja a magyar használtautó árakat is, de elképzelhetőnek tartja azt. Ugyanakkor mindenképpen segíteni fogja a piac tisztulását és átláthatóságát.
(A Közép Európai Média és Kiadó Zrt. a Napi Gazdaság 50 százalékos tulajdonosa.)
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Orbán komoly csapdát állított, jöhet a B terv

Büntetni kezdett a magyar nyugdíjrendszer és jövőre fog igazán!

Borzalmas kór terjed Európában, ezt hozta a globális felmelegedés

Polt Péter egyik utolsó főügyészi üzenetében még börtönbe küldené a hazai médiavállalkozót

Erre senki nem számított: jön a sokkoló nyugdíjkorhatár egy európai országban

Ha társasházban lakik, most jól figyeljen: ezt Ön sem fogja megúszni

Késelés rázta meg Németországot: tizenegy éves diáklány mentette meg osztálytársa életét

Levámolja a Sheint és a Temut az unió

Brutálisan sok magyar menekül a közoktatásból – kijöttek az EU-s adatok
