A közvetlen értékesítési csatorna szélesítését határozta el itthon a műanyag edényeket forgalmazó amerikai hátterű Tupperware Kereskedelmi Kft. A cég tíz éve van jelen a magyar piacon, és eddig - elsősorban a háziasszonyokat megcélozva - közvetlen, családias termékbemutatókkal értékesített. Ezt a technikát a jelek szerint Magyarországon kinőtte a társaság, s az utóbbi időben megjelent a Westendben, ahol még mindig elsősorban bemutatókkal operál. A cég a jövőben nem zárkózik el attól, hogy szaküzletek kirakataiban is megjelentesse termékét. Havasi Tibor kereskedelmi igazgató lapunknak elmondta, hogy a társaság idén kétmilliárd forint feletti árbevételt remél. A Tupperware számára új kereskedelmi technika alkalmazása a forgalomnövelést célozza, ám nem eladáscsökkenés áll a lépés hátterében.
Kérdés azonban, hogy a társaság képes lesz-e megküzdeni a magyar háziasszonyok legendás árérzékenységével, illetve a nyolcvanas évek olcsó fröccsöntött műanyag edényeinek emlékével, amely erős falat emel a magasabb árkategóriában gondolkodó Tupperware és a végfelhasználók közé. A cég filozófiája, hogy a magasabb árért nagyságrendekkel jobb minőséget, illetve garanciát biztosít. Havasi szerint Magyarországon aligha van erős konkurenciájuk, amely évente képes például világújdonságokkal - legutóbb éppen a sütéshez is használható, kerámiatálakat felváltó edénycsaláddal - megjelenni.
A cég 1992-ben a Tupperware-csoport ausztriai leányvállalatán keresztül jelent meg Magyarországon, jelenleg amerikai-holland tulajdonban van. A cég a csoport görög, belga és német gyárainak termékét forgalmazza, a sajátosan amerikai értékesítési hálózatán keresztül. Havasi elmondta: jelenleg mintegy 3200 területi tanácsadójuk működik. Tizenöt regionális központtal (önálló jogi személyiségű társasággal) tartják a kapcsolatot, s ezek a franchise-rendszerhez hasonlóan illeszkednek a Tupperware Kft.-hez.
H. Gy.
Legolvasottabb

A Revolut felfüggeszti néhány szolgáltatását Magyarországon

Volodimir Zelenszkij és Donald Trump megállapodott

Brutális lemaradás: 13 EU-ország már elérte, amiről mi csak álmodunk

Kinyílt a brüsszeli pénzcsap, milliárdokat kapott Magyarország

Újabb BKK-s járaton szűnik meg az elsőajtós felszállás

Most jöttek ki a friss adatok: Magyarországon döbbenetes a lakáspiaci drágulás, veri egész Európát

Ki nem veheti fel a 3 százalékos lakáshitelt? Kombinálható a csokkal?

Gyors, hamar elkészül, de egyenes úton vihet a vastagbélrákhoz

Horvátország: ide menjen vacsorázni, ha igazán igényes ételre vágyna

Légy átkozott, kameratükör!
A kamerás tükör az őrületbe kerget, de néha jutnak magas pillanatok is az autós újságírónak, ilyen például egy Porsche-út, vagy egy olyan jó tesztautó, mint a Renault 5. A szerkesztőségi flotta közben szívat minket.