A közvetlen értékesítési csatorna szélesítését határozta el itthon a műanyag edényeket forgalmazó amerikai hátterű Tupperware Kereskedelmi Kft. A cég tíz éve van jelen a magyar piacon, és eddig - elsősorban a háziasszonyokat megcélozva - közvetlen, családias termékbemutatókkal értékesített. Ezt a technikát a jelek szerint Magyarországon kinőtte a társaság, s az utóbbi időben megjelent a Westendben, ahol még mindig elsősorban bemutatókkal operál. A cég a jövőben nem zárkózik el attól, hogy szaküzletek kirakataiban is megjelentesse termékét. Havasi Tibor kereskedelmi igazgató lapunknak elmondta, hogy a társaság idén kétmilliárd forint feletti árbevételt remél. A Tupperware számára új kereskedelmi technika alkalmazása a forgalomnövelést célozza, ám nem eladáscsökkenés áll a lépés hátterében. Kérdés azonban, hogy a társaság képes lesz-e megküzdeni a magyar háziasszonyok legendás árérzékenységével, illetve a nyolcvanas évek olcsó fröccsöntött műanyag edényeinek emlékével, amely erős falat emel a magasabb árkategóriában gondolkodó Tupperware és a végfelhasználók közé. A cég filozófiája, hogy a magasabb árért nagyságrendekkel jobb minőséget, illetve garanciát biztosít. Havasi szerint Magyarországon aligha van erős konkurenciájuk, amely évente képes például világújdonságokkal - legutóbb éppen a sütéshez is használható, kerámiatálakat felváltó edénycsaláddal - megjelenni. A cég 1992-ben a Tupperware-csoport ausztriai leányvállalatán keresztül jelent meg Magyarországon, jelenleg amerikai-holland tulajdonban van. A cég a csoport görög, belga és német gyárainak termékét forgalmazza, a sajátosan amerikai értékesítési hálózatán keresztül. Havasi elmondta: jelenleg mintegy 3200 területi tanácsadójuk működik. Tizenöt regionális központtal (önálló jogi személyiségű társasággal) tartják a kapcsolatot, s ezek a franchise-rendszerhez hasonlóan illeszkednek a Tupperware Kft.-hez. H. Gy.