Az Audi A4-es a külső jegyek számos apró finomításának köszönhetően az eddiginél is sportosabb külsőt öltött. Az autó jellegét következetesen a kecsesség, a tiszta vonalak irányába fejlesztették tovább. A még sportosabbá varázsolt elegancia a farrész küllemében is megmutatkozik: az új Audi A4-es felépítését itt a felületbe süllyesztett nyitófogantyús, újratervezett csomagtértető, valamint a limuzin esetében az átalakult hátsó lámpák határozzák meg. A klímaberendezés alapfelszerelés, kezelőgombjai tökéletesen illeszkednek a teljesen áttervezett, sebességváltó előtti panelhez. A hátsó ablak és az ülések fűtése a klímaberendezés kezelőszerveiről szabályozható. A sofőr és a mellette ülő utas közötti kezelőfelület felső gombjait az A6-osnál bevezetett kezelőszervekre cserélték. Mindegyik kapcsolóhoz tartozik háttérvilágítás, bár már kapcsoláskor jól tapintható visszajelzést kapunk, tehát nem kell az útról a visszajelző lámpára pillantani. A középső szellőzőnyílások kezelőszervei is megfelelő megvilágítást kaptak az éjszakai beállítás megkönnyítésére. A limuzin csomagtere 440 literes, ami a hátsó üléstámla előredöntésével 720 literesre növelhető. Az Avant esetében a megfelelő értékek 390 és 1250 liter. Minden részletében módosult a futómű. A segédalvázas első tengely bonyolult kerékfelfüggesztése iránytartó erőátadást biztosít. Az Audi A4-es kritikus helyzetekben is jóindulatúan reagál, tehát könnyen uralható marad. A kerékfelfüggesztésnél az első kerekeket négy lengőkar tartja és vezeti. A lengőkarokat a súlymegtakarítás érdekében alumíniumból kovácsolják. Az új ikerkivitelű fékrásegítő beépítése és az iker főfékhenger megnövelése, a féknyergek holtjátékának csökkentése várhatóan jobb fékhatást eredményez. Az ESP elektronikus menetstabilizáló rendszer pontosan, a dinamikai határértékek kritikus határán segíti a vezetőt a jármű feletti uralom megtartásában. Az ESP rendszerhez tartozik az ABS blokkolásgátló és az EBV elektronikus fékerőelosztó rendszeren kívül az EDS elektronikus differenciálzár és az ASR kipörgésgátló. Az ESP rendszer a jövőben valamennyi motor-váltó párosításhoz szállítható alap-, illetve felárköteles felszerelésként - mind az elsőkerék-, mind pedig a négykerék-hajtású modelleknél. A vezető- és utasoldali légzsák, valamint az összes, hárompontos biztonsági övre szerelt övfeszítő változatlanul alapfelszerelés. Az Audi győri gyárában évente 900 ezer darab ötszelepes motor készül, és emellett tavaly 13 682 Audi TT Cupét is gyártottak. Az idén kezdődik az Audi TT Roadster gyártása, így a két modellből összesen 50 000 darab gyártását tervezik a magyarországi Audi-gyárban 1999-ben. **** KERETBEN **** A hathengeres motorral felszerelt autók növekvő aránya is jelzi az Audi A4-es sportos-öntudatos megítélését. Ma minden hatodik A4 Avanthoz, illetve minden tizedik limuzinhoz hathengeres motort rendelnek, ezek közül is leginkább az új 2,5 literes TDI-motort. A világ első közvetlen befecskendezéses, hathengeres, négyszelepes, töltőlevegő-hűtéses és változtatható turbinageometriájú turbófeltöltős dízelmotorja 110 kW-os (150 lóerős) teljesítményt nyújt, és 310 newtonméteres legnagyobb nyomatékát az 1500-tól 3200 fordulat/percig terjedő tartományban adja le. A motorhoz alapfelszerelésként hatfokozatú kézi kapcsolású váltó tartozik, de ötfokozatú tiptronic automatával is rendelhető a négykerék-meghajtású Quattro. A motorkínálatban változatlanul megmarad a bevált, 81 kW-os (110 lóerős) négyhengeres TDI-erőforrás. A hathengeres motorral felszerelt autók növekvő aránya is jelzi az Audi A4-es sportos-öntudatos megítélését. Ma minden hatodik A4 Avanthoz, illetve minden tizedik limuzinhoz hathengeres motort rendelnek, ezek közül is leginkább az új 2,5 literes TDI-motort. A világ első közvetlen befecskendezéses, hathengeres, négyszelepes, töltőlevegő-hűtéses és változtatható turbinageometriájú turbófeltöltős dízelmotorja 110 kW-os (150 lóerős) teljesítményt nyújt, és 310 newtonméteres legnagyobb nyomatékát az 1500-tól 3200 fordulat/percig terjedő tartományban adja le. A motorhoz alapfelszerelésként hatfokozatú kézi kapcsolású váltó tartozik, de ötfokozatú tiptronic automatával is rendelhető a négykerék-meghajtású Quattro. A motorkínálatban változatlanul megmarad a bevált, 81 kW-os (110 lóerős) négyhengeres TDI-erőforrás. Az A4 típusnál három négyhengeres, 74 kW-os (101 lóerős), 92 kW-os (125 lóerős), illetve 110 kW-os (150 lóerős), valamint két hathengeres, 121 kW-os (165 lóerős), illetve 142 kW-os (193 lóerős) benzinmotor közül választhatnak. A 92 kW (125 lóerő) feletti teljesítményű Audi benzinmotorok közös jellemzője a digitális motorvezérlés, az elektronikus gázpedál és az ötszelepes kivitel. A motorgyártók közül az Audi kínál elsőként sorozatban gyártott ötszelepes motorokat. T. G. Á.