Mégpedig az, hogy mindezzel párhuzamosan az autómárka költségcsökkentési tervének is folytatódnia kell, pont úgy, ahogy azt elképzelték.

Tavaly év végén ugyanis kiderült, hogy megállapodott a menedzsment a munkavállalókat képviselő üzemi tanáccsal, melynek értelmében 10 milliárd euróval mérsékelik a költségeket 2026-ig.

A Totalcar szerint mindebből idén már 4 milliárdot le kell faragnia a cégnek. Az autógyártó vezetősége nem kommentálta a sajtóértesüléseket.

A cég legutóbbi ötéves tervét 2023 márciusában jelentették be, amelyben szintén egy 180 milliárd eurós fejlesztési kerettel számoltak, ugyanakkor csak 2027-ig bezárólag.

A Handelsblatt arról értesült, hogy a gigantikus összeget a VW átalakítására akarják fordítani, miközben a nagy kiadások mellett is javítaná akarják egy-egy autó profitját.

A marzsnak 2026-re átlag 6,5 százalékra kell felmennie a tervezet szerint, ez a tavalyi év első kilenc hónapjában mindössze 3,4 százalék volt. Erre a lap szerint azt is van szükség, mert a BYD és a Tesla kétszámjegyű marzsot is produkált már.

Már a Volkswagen sem bírja a blokádot

Felfüggesztik a termelést, mert a dolgozók nem jutnak be a gyárba. A BMW, az Opel és a Porsche gyárról még nem tudni, termelnek-e.