A német politika és járműipar egyaránt kényszerhelyzetbe került azzal, hogy az idén februárban egy bírósági elvi döntés jogszerűnek ítélte járművek városi forgalomból való kitiltását a levegő tisztaságának a megőrzése érdekében.
Frankfurtban emiatt környezetvédő szervezetek kezdeményezésére a jövő februárban életbe is kell majd léptetni a dízelautók behajtási tilalmát. Hamburg városa önként döntött arról, hogy néhány főközlekedési úton bevezeti a tilalmat. Berlinben pedig a jövő héten kedden kerül bíróság elé egy környezetvédő szervezet keresete a dízelek kitiltására.
Kapcsolódó
Az autógyártók természetesen igyekeznek elkerülni, hogy autóikkal ilyesmi megtörténhessen, de igyekeznek elkerülni azt is, hogy a nitrogén-oxid és koromrészecske kibocsátás csökkentését a korosabb autók utólagos és költséges műszaki átalakításával kelljen elérni.
A Volkswagen pénteken megerősítette már korábban kinyilvánított álláspontját, miszerint kész részt venni az autók utólagos műszaki átalakításában és még a költségek 80 százalékát is magára vállalná, de csak akkor, ha a többi autógyár is így tesz. A BMW és a Peugeot, valamint a német autóipar szakmai képviseleti szervezete a VDA azonban nem tartja kivitelezhetőnek, ezért elhárítja magától az utólagos átalakítást mint megoldást - írja az MTI.
A BMW álláspontja szerint az utólagos átalakítással nem lehet időben eleget tenni az uniós környezetvédelmi követelményeknek. Egy tömeggyártásra érett berendezés kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése ugyanis hosszú időt venne igénybe, miközben a régi autók újakra cserélésével azonnali eredményt lehet elérni. A BMW ezért a legszennyezettebb körzetekben akár 6 ezer eurós kedvezményt is kész adni régi autó újra cserélése esetén.
Carlos Tavares a PSA Group vezérigazgatója pedig a Reuters hírügynökségnek a Párizsi Autószalonon adott interjúban arra hívta fel a figyelmet, hogy az autógyárak minden eszközzel küzdeni fognak a régi autók saját költségükre történő átalakítása ellen. "A költségek semmiképpen nem terhelhetik a gyártót, hiszen amikor az autó készült minden törvényes követelménynek megfelelt" - mondta.
A német szövetségi környezetvédelmi minisztérium szóvivője az autógyárak elutasító álláspontját kommentálva pénteki rendszeres sajtótájékoztatóján leszögezte: "Az csak az autógyárak első reakciója volt, ezzel pedig a történetnek még semmiképpen nincs vége."
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Elege lett a magyaroknak a hírekből, teljesen másra vágynak az interneten
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának