Az észak-amerikai kiskereskedők arra számítanak, még a tavalyit is felülmúló forgalmat bonyolítanak le az idei karácsonyi szezonban LCD-tévékből. A csökkenő árak alapján persze nem volt nehéz ezt megjósolni. A cégek két hónapos készletet halmoztak fel lapos tévékből - derül ki a DisplaySearch piackutató felméréséből. A tartalékra szükség is van, a tavalyi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a szezon kezdetének számító utolsó novemberi héten négyszer annyi lapos tévét adtak el a boltok, mint egy átlagos héten. Idén még ennél is nagyobb ugrás következhet be. Egy 80 centiméteres képátlójú LCD-tévé átlagára 23 százalékkal lesz alacsonyabb idén, mint tavaly volt - ez az USA-ban 120 ezer forint körüli dollárösszeget jelent, azaz a hazainál uszkve egynegyedével olcsóbb ott ez a termék -, ami valamivel kisebb csökkenés, mint a 2006-os 39 százalék. Összességében 2011-ig évente 18 százalékos növekedést várnak a szakértők az LCD-tévék piacán. Ugyanakkor jövőre akár hiány is kialakulhat a piacon, ugyanis az elmúlt évek árcsökkenése miatt a gyártók visszafogták kapacitásaikat, ami a következő év második-harmadik negyedévében éreztetheti hatását.