A német, svájci és osztrák pénzügyi szektor döntéshozói szerint a digitalizálás miatt jelentősen átalakul az értékesítés és az ügyfelekkel való kommunikáció. Mivel más ágazatokban az ügyfelek már hozzászoktak az innovatív digitális szolgáltatásokhoz, most már szeretnének a pénzügyi szolgáltatókkal is a nap 24 órájában bármikor kapcsolatba lépni, továbbá maguk akarják eldönteni, hogy pont mikor, és milyen módon.
A banki vezetők csaknem háromnegyede szerint a bankfiókok jelentősége érezhetően csökken, egyre több ügyfél, egyre többször dönt majd például videokonferencia vagy chat mellett. A válaszolók kétharmada számít arra, hogy mind elfogadottabbá válnak az online ügynökségek, amelyek nem teszik lehetővé a fizikai kapcsolattartást.
Biztosítási területen a döntéshozók olyan, úgynevezett hibrid ügynökségek megszaporodását várják, amelyek személyes és online szolgáltatást egyaránt nyújtanak. A személyes kapcsolattartás fontos marad ugyan, de az ügyfelek évente csak egyszer-kétszer mennek el egy biztosítói fiókba, s e szektorban is teret nyernek az online ügynökségek.
Az ügyfelek túlnyomó többsége már ma is az interneten tájékozódik a pénzügyi szolgáltatásokról. A következő években jócskán megnő azok aránya is, akik szerződést is online kötnek majd, illetve más online szolgáltatásokat használnak - derül ki a német nyelvterületen végzett felmérésből.
Legolvasottabb
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Veszélyes hiba miatt rendeltek el tömeges visszahívást: több százezer autó tűnik el az utakról
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
A drága ajándékokat már novemberben megvettük, karácsony előttre ez maradt
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak