A vásárlók félrevezetésével vádolják a versenytársak a brit Tescót. A cég állítólag a különböző termékek árát előbb megemeli, majd visszacsökkenti, hogy akciós árat tudjon hirdetni.
A Sunday Times Online tudósítása szerint a legkirívóbb esetek az alkoholoknál történtek: szeptember elején a Carlsberg Export sör kartonjának árát 11,98 fontról 24,99-re emelte a Tesco, majd 12,48 fontra "csökkentette" a múlt héten. Ugyanezt tették még legalább féltucat sör esetében. A brit kereskedelmi törvény értelmében csak akkor törvényellenes az árcsökkentés, ha a magasabb ár 28 napnál kevesebb ideig volt életben.
A múlt héten a The Sunday Times napilap arról számolt be, hogy a Tesco több száz legkeresettebb terméke árát növelte, és 30 millió font többletbevételt ért el. A versenytársak szerint a vállalat az alacsony forgalmú termékek árát csökkenti, míg a nagy forgalmúakét növeli, ezzel több bevételre tesz szert, mint az összes meghirdetett árcsökkentés. A Tesco idei adózás előtti eredményét 2 milliárd fontra várják, minden hetedik vásárlók által elköltött font a Tesco bevételét növeli.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.