A Preussag és a Thomas Cook eltérően reagált a terrorakcióra
A két vezető német idegenforgalmi konszern eltérő stratégiát dolgoz ki a jelenlegi nehézségek kezelésére. Míg a Thomas Cook világméretű turisztikai konszernné szándékozik fejlődni, az elsőszámú cég, a Preussag Európára koncentrál.
Európa második legnagyobb utazási konszernje, a fele-fele arányban a Lufthansához és a Karstadt Quelléhez tartozó oberurseli Thomas Cook a következő években világméretű utazáskínálóvá kíván bővülni. Stefan Pichler, a konszern vezetője Londonban közölte, hogy az eddig csak Európában képviselt márka a közeljövőben mindenekelőtt Ázsiában tervez terjeszkedést, de Amerikát is megcélozta.
Az ágazatban vezető hannoveri székhelyű Preussag ezzel szemben visszavonulót fúj. Michael Frenzel, a cég elnökségének elnöke a Handelsblattnak elmondta, hogy konszernje egyelőre jegeli a már beharangozott, Európán kívüli expanziót is. Azok a tervek, hogy az Egyesült Államokban, Japánban vagy Kínában helyi társon keresztül beszálljanak a turizmusba, jelenleg nincsenek napirenden.
A Thomas Cook terjeszkedése nem feltétlenül vállalatok felvásárlását jelenti. A cég azt akarja kihasználni, hogy világviszonylatban eltérnek a szezonidők. Az európaiak nyáron mennek szabadságra, míg Ázsiában a tél az utazás ideje. Ezzel kedvezőbb költségen lehet kihasználni a légiflottát - a Thomas Cook 85 repülőgépet üzemeltet.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.