Japán második legnagyobb autógyártójának üzemi profitja 19 százalékkal csökkent július és szeptember között az egy évvel korábbihoz képest, miközben a nettó nyereség közel két százalékkal, 107,8 milliárd jenre (1,99 milliárd dollár) kúszott fel. Az utóbbi jobb lett a japán Quick pénzügyi adatszolgáltatónak nyilatkozó elemzők bőven 93 milliárd jen alatti várakozásánál.

Az árbevétel 16 százalékkal, 2,523 ezer milliárd jenre emelkedett a cég második üzleti negyedévében. A menedzsment ugyanakkor kénytelen volt mérsékelni a 2014 márciusában végződő üzleti év nettó profitjára adott előrejelzését: a korábbi 420 milliárd jen helyett immáron csupán 355 milliárdot várnak.

A Nissan volt a japán autógyártók közül az első, amely helyreállította termelését a 2011. márciusi japán földrengés és cunami, illetve a hat hónappal későbbi thaiföldi árvizek okozta károk után. A cég az elmúlt évtizedben elsősorban külföldön bővítette gyártását, hogy a kiküszöbölje az erős jen káros hatását.

Évi hétmillió autó gyártása a cél

Ennek tavaly kárát látta. Mivel a japán autógyártók közül a Nissan adja el a legtöbb autót Kínában, versenytársainál jobban megszenvedte a kínai vásárlók bojkottját, ami a Kína és Japán között kirobbant szigetvitát követte. A két ország néhány olajban és gázban gazdag sziget birtoklásán veszett össze.

Gondot okoztak az utóbbi időben a Nissannak a visszahívások. Szeptemberben például egymillió autót kellett a szervizekbe rendelni egy elektromos érzékelő hibája miatt.

A Nissan átszervezi menedzsmentjét - a korábbi második ember háttérbe vonul - és szervezeti felépítését is. Ezzel indulnak neki az utolsó rohamnak, amellyel jelentősen növelni akarják a cég súlyát a világ autógyártásában. A cégvezetés 2017-re nyolcszázalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul, ami évi hétmillió körüli autó előállítását jelentené.