A GVH azt vizsgálta, hogy megalapozottak-e a Dante (korábbi nevén: Allegro Group HU Kft.) 2013 szeptemberétől induló, jelentős költségvetésű és széleskörű kampányában szereplő piacelsőségi állításai, így a "piacvezető" jelző, és a "Szabadulj meg nem használt tárgyaidtól a lehető leggyorsabban, hirdess vagy vásárolj ott, ahol a legtöbben" szlogen használata. Továbbá azt is, hogy a Dante megfelelően bizonyította-e az állításai helytállóságát a piaci viszonyokra is tekintettel.
A GVH döntése szerint a piacelsőségi állítások - a teljesen szubjektív tartalmak kivételével - kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására.
A hivatal megállapította, hogy nem volt egységes módszer a piaci pozíció fogyasztói szempontú mérésére a vizsgált időszakban, és a Dante többféle tartalmat is társított és kommunikált piacelsőségéről. A piacvezető kifejezés sokféle tartalmat jelenthet az adott piacon, és még az eltérő tartalmak megjelölése, elhatárolása vagy mérése sem egységes vagy minden kétséget kizáróan egyértelmű a szakma, és még kevésbé a fogyasztók számára. A GVH úgy ítélte meg, hogy a Dante igazolatlan, így valótlan állításokat közölt az www.aprod.hu, illetve a www.olx.hu oldalak piacelsőségéről. A jogsértésért 30 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Orbán Viktor Putyinnal levelezett az orosz vagyon sorsáról
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok