Miközben tavaly a magyar távközlési piac - a kedvezőtlen makrogazdasági környezet hatására - 3-4 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni,a GTS-Datanet ebben az időszakban ha kis mértékben is, de képes volt növelnie árbevételét, ami a 2008-as 15,5 milliárd forintról 15,8 milliárd forintra emelkedett - mondta Pauer Pál, a cég ügyvezetője.
Ezt úgy sikerült elérniük, hogy nem fejlesztik már a korábbiakhoz hasonlóan a lakossági üzletágat, amelynek bevétele folyamatosan csökken.
Az a 200-300 millió forint sem szerepelhetett a bevételben, amit a SAT üzletág hozott volna, ezt ugyanis a tavalyi évben eladták, mert bár nyereséget termelt, de nem illeszkedett a tulajdonos üzleti elképzelésébe, hisz például csak Magyarországon volt jelen a SAT üzletág. Euróban számolva kissé mást mutatnak az adatok, ami főként az árfolyam változásból fakad: a cég tavalyi bevétele 54 millió euró volt a 2008-as 61 millió euróhoz képest.
A távközlési cég nyereségességén is javítani tudott, az EBITDA 30 százalékkal növekedett, s elérte a 2,8 milliárd forintot.
A GTS-Datanet beruházásokra 1,3 milliárd forintot költött, ami valamivel kevesebb , mint az előző évben.
A vállalt csoport, a GTS Central Europe 2009-ben a magyar leányvállalatnál gyengébben szerepelt: bevétele 12 százalékkal alacsonyabb lett, mint egy évvel korábban, így ez az összeg 384,5 millió euró volt.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.