A 2016-ban alapított mobiltokokat értékesítő és gyártó Mobilfox már több mint tíz országban – többek között Görögországban, Németországban és Hollandiában – robbant be a köztudatba, és már most hatalmas nemzetközi piacnak örvend. A legnagyobb kereslet az egyedi telefontokokra meglepő módon azonban nem Magyarországon, hanem Romániában van – mondta el az Economxnak a Business Talks '24 üzleti konferencián a 23 éves Diller Kevin, a Mobilredfox Kft. alapítója, aki mára már több milliárd forintos vállalattal büszkélkedhet.

Amerikában is terjednek a magyar tokok

A vállalat újabban az Egyesült Államokat célozta meg, mint potenciális új piac, ahol mostanra közismerté vált a magyar márka, így már a tengerentúlon is megkezdték a Mobilfox termékek értékesítését. A közösségi médiának hatalmas szerepe volt ebben: Youtube-on már elértek egymillió követőt, TikTokon pedig 800 ezer követővel büszkélkedhetnek – csak az Egyesült Államokon belül. Viszont az az üzleti siker még nem következett be, amit a Mobilfox célként tűzött ki, így ezen még dolgoznak – mondta Diller Kevin.

Kiemelte, eddig még „egy dollárt sem költöttek influenszerekre”, egyelőre csak az organikus hirdetésekre támaszkodtak.

Most a fókuszt inkább a már meglévő piacaikra fordítják. Az alapító az Economxnak elárulta, hogy idén el akarják juttatni a termékeiket egy újabb országba, de ez a project jelenleg még bizonytalan.

A vállalat törekszik arra, hogy minél több terméket gyárthassanak Magyarországon: egy 1,5 milliárd forintos beruházást követően Kaposváron nyitottak egy Pro Shock tokok gyártására alkalmas üzemet. A Full Shock tokokat sokáig egy kínai bérgyártón keresztül szerezték be, de mostanra sikerült ennek a típusnak a nagy részének az előállítását is Magyarországra helyezni.

Diller Kevin reményei szerint 2024 végéig az összes telefontok 70 százalékát a Mobilfox saját gyárában fogják tudni előállítani.

A Pro Shock tokokról elmondta, hogy már az összeset itthon gyártják.

Üzletember és influenszer

Diller Kevin beszámolt arról, hogy gyakran kollaborál más brandekkel, jellemzően a barátaival fog össze a közös termék elkészítésében. Általában zenészekkel és influenszerekkel állnak össze, és állítása szerint a kollaborációból született áruk nagy sikert szoktak aratni.

A fiatal tulajdonost arról kérdeztük, hogy szerinte mekkora jelentősége van üzleti szempontból annak, hogy a brandje mellé az arcát is adja. Diller válaszából kiderül, hogy amennyire tud, igyekszik a háttérben maradni és nem a saját arcával hirdetni, de azért előfordul, hogy néhány promóciós anyagban ő maga is megjelenik. Úgy gondolja, hogy a szereplése nem járult hozzá a cég sikeréhez.

Pénzeső, veszélyes tömegjelenetek és a nagy kibékülés

A közösségi médiában közzétett hirdetésekhez külön karakterekkel dolgoznak, akik rendszeresen szerepelnek az ott megosztott tartalmakban. A reklámarcok – mint az utóbbi napokban kiderült – tömegeket képesek megmozgatni, ahogy Szépréthy Roland esetében is történt, aki a „Szia, te Mobilfox member vagy?” videókban szerepelt egészen addig, amíg pár hónappal ezelőtt el nem tűnt a vállalat csatornáiról. Hozzá köthető az a hétvégén bekövetkezett „pénzeső” is, amely szombat délután teljesen felforgatta Budapest belvárosát. Az Index cikke szerint az összeverődött hatalmas tömeg miatt rendőröknek kellett biztosítaniuk az Andrássy utat.

Roland ugyanis az elbocsátását követően állítólag részesedést követelt a cégből az alapító Diller Kevintől – vagy 25 százalék tulajdonrészt vagy 100 millió forintot – majd a Mobilfox TikTok-csatornáján azt ígérte, ha sikerül megállapodniuk, 2 millió forintot szór le a cég irodájának tetejéről, ami be is következett. Az Indexnek egyébként mindketten azt nyilatkozták, hogy a vita nem előre megtervezett műbalhé és médiahekk volt.

Soha nem gondoltuk volna, hogy ez ekkora lesz, de szerencsére senki sem sérült meg

– mondta az Economxnak Diller Kevin, aki szürreálisnak nevezte a már életveszélyesnek mondható tömeget. Bár az ezer forintos bankjegyek osztogatásában maga is részt vett, kiemelte, hogy a pénzszórás a visszatérő reklámarcuk ígérete volt azoknak, akik odamennek támogatni őt, és hogy ezt Szépréthy Roland a saját pénzéből finanszírozta. Diller Kevin megerősítette, hogy megállapodtak, és visszatér a Mobilfox magyarországi reklámarca a vállalat csatornáira.

Business Talks '24

A konferencia fókuszában a most újranyíló EU-s források és a minden vállalkozás életében legalább egyszer felmerülő nehéz kérdés, a generációváltás állt. A konferencia percről percre tudósítását ezen a linken olvashatja vissza.