A régió közlekedési infrastruktúrája súlyosan elhanyagolt, ami nem csak az itt élő mintegy 2 millió lakost akadályozza meg egymás elérésében. A közúthálózat visszamaradottsága élet- vagy balesetveszélyessé, de minimum lassúvá teszi a tőke, a vállalkozások és a munkaerő áramlását és hátráltatja a régiót abban, hogy felvegye a versenyt a rohamtempóban fejlődő pozsonyi és burgenlandi régiókkal - mondta Navracsics Tibor, a zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos a a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett fórumon.
Ahhoz, hogy ez megváltozzon, elsősorban a fő közlekedési tengelynek számító M1-es, a 8-as és 84-es utakat kell biztonságosabbá tenni - tette hozzá a vehir.hu tudósítása szerint
A 8-as főúton 2003-tól kezdve eddig tizennégy nagyobb fejlesztést hajtottak végre - mondta Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. Ezek között szerepelt többek között az inotai, a várpalota és a márkói elkerülő megépítése, a Balatonfűzfő-Litér csomópont fejlesztése. Jelenleg is zajlik a Veszprém déli elkerülő fejlesztése, illetve a 8-as és 82-es utak összekötése, amelynek várhatóan jövő év végéig fog elkészülni, míg előreláthatóan 2023 első negyedévében a litéri és füredi csomópontok közötti szakasz 2×2 sávossá alakítása is befejeződik.
Az államtitkár szerint utóbbi valószínűleg komoly segítséget fog jelenteni abban, hogy csökkentsék a dugókat a Balaton irányába. De nagy előrelépést jelenthet a füredi és a csatári csomópont (8-as út – Pápai úti kereszteződés) közötti szakasz négysávossá alakítása, melynek előkészületei már megtörténtek, 2022. I. negyedévében pedig várhatóan megkapja az építési engedélyt is. Szintén zajlanak az előkészületei a Herend és Devecser közötti szakasz négysávosításának, az építési engedély 2023 második felében várható, valamint a jelenleg rendkívül balesetveszélyes székesfehérvári Auchan csomópont fejlesztése, ahol lámpás turbókörforgalmat alakítanának ki.
Mosóczi László reményei szerint az évtized következő felében megépülhet egy gyulafirátóti elkerülő, amely a 82-es utat kötné össze a már elkészült Balatonfűzfő-Litér csomóponttal, illetve egy Pannonhalma elkerülő és a Zalaegerszeg és Balaton közötti pályaszakasz kiépítése is tervben van.
Biztató, hogy néhány másodrendű főút burkolatát már a közeljövőben megerősítenék: első körben a Veszprémet és Balatonfüredet összekötő 73-ast, ahol párhuzamos kerékpárutat alakítanak ki, valamint Füred térségében a 71-esen egy új Germering csomópontot alakítanak ki. Továbbá új burkolatot kap a 77-es Veszprém-Monostorapáti szakasza két ütemben: a Veszprém és Nagyvázsony közötti 16 km-es szakaszt 2×2 sávossá teszik a felújítás során, míg a Nagyvázsony és Monostorapáti közötti szakasz marad 2×1 sávos, azonban itt ahol lehet, párhuzamosan kerékpárutat is kialakítanak.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött