Mindkét állomás rekonstrukciója 2022. május 14-én kezdődött, így egy év alatt kellett kívül-belül megújulniuk. Az M3 metróvonal felújítása idején részlegesen biztosították az utasforgalmat, ezen a két helyszínen fordultak a szerelvények. Az állomások kitérőkörzete tette lehetővé, hogy fordítóállomásokként a metrófelújítás kulcsfontosságú szerepét alakítsák. 

A középső szakasz mélyvezetésű állomásainak korszerűsítésekor Újpest-központ és Lehel tér között, valamint Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között fordultak oda-vissza a szerelvények.

Mindkét állomás egyedi térszerkezetű a vonalon, átmenet a mélyvezetésű és a kéreg alatti állomások között. Az aluljáróból egy galériaszintre érkezünk, ami a vágánytér fölött található, így tágas utastérben találja magát az utazó, ami szokatlan az M3-as metróvonal szűk, alacsony terei után.

Tágas tér és színek dobják fel a hangulatot

Az újjáépült Nagyvárad tér légies utastere tartogat meglepetéseket.

Meleg árnyalatok próbálják oldani a kórházak közelsége miatt a helyhez kapcsolódó szorongó érzéseket, valamint képzőművészeti alkotások és egy lámpasor díszíti a nagyméretű utasforgalmi teret.

Az állomás bejáratánál mozgólépcsők segítik a közlekedést és két lift biztosítja az akadálymentes lejutást a peronszintre. Az aluljáróból a felszín szintén két lifttel érhető el, az egyik lift a Nemzeti Közszolgálati Egyetem-, a másik az Üllői út városból kifelé vezető oldalára vezet.

Kép: BKV Zrt.

Szerkezeti átalakuláson ment keresztül a Lehel tér

A Lehel tér szerkezetileg is átalakult, a galériaszint átjárhatósága megszűnt, a terület a felújítás után a főszellőző rendszer részét képezi.

Az utastérben végigfutó acéllemez burkolatok a földalatti világot idézik meg. A nyers, kissé rideg anyaghasználatot élénk színű felületfestések ellenpontozzák, így teremtve meleg, barátságos légkört az utastérben. A narancs, sárga, és rózsaszín színek szétosztása a tájékozódást is segítik.

A második lépcső helyére két lift épült, melyek a peron és az aluljárószint közötti akadálymentes kapcsolatot biztosítják.

Az aluljáróból a felszínre jutást már korábban is egy rámpa segítette, a metrófelújítás keretében készülő lift pedig tovább segíti az egyenlő esélyű elérést.

A Victor Hugo utca sarkára felvezető lift építése nem szerepelt az M3 metróvonal rekonstrukciójának eredeti terveiben, ezért tervezése és kivitelezése később kezdődött, mint az állomás felújítása. A lift a hatósági engedélyezés folyamatát követően júliustól lesz az utasok számára használható.

 

Ha elfelejtette a hármas metrót, idézze fel az emlékeit

Fény gyúlt az alagút végén: hétköznaponként újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között jár az M3-as metró. Már csak napok kérdése, és visszaáll a régi közlekedési rend. Bővebben>>>