Katasztrofálisan nehéz helyzetben vannak Szlovákiában a mezőgazdasági kistermelők, akik nélkül tovább zsugorodik az ország agrárgazdasága és alacsony szintre esnek az élelmiszer-tartalékok.
Szerző(k): Komócsin SándorAggódnak az európai zöldség- és gyümölcstermesztők, mert a az emberek az infláció miatt az első között kezdenek spórolni a terményeik fogyasztásán, mit sem törődve azzal, hogy ezzel ártanak az egészségüknek.
Szerző(k): Komócsin SándorKevesebb húst, sajtot, zöldséget és gyümölcsöt vásárolnak az olaszok, hogy kijöjjenek a fizetésükből.
Szerző(k): Csernátony CsabaÉszak- és Nyugat-Európa szerte zöldségtermesztők fontolgatják, hogy az európai energiaválság miatt leállítják tevékenységüket, ami tovább veszélyezteti az élelmiszer-ellátást. Vannak olyanok, akik szerint elkerülhetetlen, hogy a zöldség- és gyümölcstermesztés a melegebb éghajlatra helyeződjön át - írja a Checkout kiskereskedelmi szakportál.
Szerző(k): Szász PéterA Penny üzletlánc augusztus végére már 81 üzletéből ad át élelmiszert rászorulók számára a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek. A stratégiai együttműködés révén a vállalat célja, hogy 2022 végéig már 110 boltjának bevonásával ajánlhasson fel jótékony céllal kereskedelmi forgalomban már nem értékesíthető, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket.
Szerző(k): Szász PéterA növényi termékek áremelkedésének gyorsulását a zöldségek és a gyümölcsök váltották ki. A búza áremelkedése 83 százalék a tavaly júniusihoz képest, a gabonafélék felvásárlási ára átlagosan 71 százalékkal magasabb a tavaly júniusinál.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonCsirkecomb, csirkeszárny, fehér- és barnakenyér, zsemle, trappista sajt: csak néhány példa azon élelmiszerek közül, amelyek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) több mint 900 termék árát tartalmazó reprezentáns-adatbázisa szerint több mint 40 százalékkal drágult 2022 májusában éves bázison.
Szerző(k): Szász PéterTöbb magyar vásárló vesz zöldséget és gyümölcsöt az egy évvel korábbihoz képest, ám a drágulás hatása kézzelfogható - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból. Tízből hat magyar vásárló kevesebb mint 10 ezer forintot fordít zöldség- és gyümölcsvásárlásra, több mint 3 százalékuk 30 ezer forintnál is többet.
Szerző(k): Csernátony Csaba