Kár volna a szélenergiát elpazarolni - gondolták Bécsben, de annyira komolyan, hogy átalakítják miatta az osztrák főváros távfűtési hálózatát is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJól lehet, a magyar energiastratégiában szerepel, hogy Magyarország kiemelten kezeli, hogy részese legyen a zöld hidrogén iparnak, a Siemens Gamesa most megjelent iparági alapvetései szerint ez anélkül nem fog menni, hogy drámai mértékben meg ne növelnénk a szélerőművek számát, méretét. A fehér könyv azt az utat jelöli ki, hogyna válhat 2030-ra (2050-re) valóban az energetika megoldókulcsává a zöld hidrogén.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA rendszer kapacitása 2,2 MW lesz, és évente úgy 3,3 millió kWh-t fog termelni egy napelemes erőmű. Mindebben az a különleges, hogy mindezt 2500 méteres magasságban fogja produkálni egy álló panelekből “kirakott” gátfal - az Alpokban.
Szerző(k): Szabó M. István1990 óta nem volt olyan alacsony Ausztrália szén-dioxid-kibocsátása, mint tavaly - közölte az ország ipari minisztériuma. A pandémia látványosan visszavágta a közlekedési ágazat szennyezését, de ahhoz, hogy a kibocsátás 2020-ban benézzen az évi 500 millió tonna alá, az energiaszektorban kénytelen-kelletlen megkezdett széntelenítési folyamatokra is nagyon szükség volt. Ugyanakkor ez a tempó sem tűnik most elégségesnek a klímavédelmi vállalásokhoz.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA világ leggazdagabb országait összefogó G7-csoport arra készül, hogy alternatívát kínál a világ sok országának Kína úgynevezett Új selyemút programjával szemben, ami az érintett országoknak, köztük a Belgrád-Budapest vasútvonallal Magyarországnak is jelentős infrastrukturális fejlesztést kínál kínai hitel felvételével.
Szerző(k): Komócsin SándorMinek nevezhető másnak, mint "színe változásnak" az, amikor egy földgázra és kőolajra felépített vállalkozás úgy dönt: teljesen másként fogja fel eztán a világot. A héten a Shellt a hágai bíróság kötelezte erre, a francia Total magától lép az új útra.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz energiatöltő infrastruktúrát építő és üzemeltető Vattenfall és a Coca-Cola egymásra találtak Németországban, aminek eredményeként 2025-ig teljesen átalakul az italgyártó cég járműves infrastruktúrája.
Szerző(k): Szabó M. István