zöld_energia

06.
14.
10:11
Azt akarják, hogy a zöldhidrogén kilójának ára egy dollár legyen

Azt akarják, hogy a zöldhidrogén kilójának ára egy dollár legyen

Egy dollár legyen a költsége egy kiló tiszta hidrogénnek! - Ezt a célt jelölte meg az Egyesült Államok energetikai minisztériuma (DOE), miután úgy látják, hogy 2030-ra fel kell gyorsítani “a bőségesebb, megfizethetőbb és megbízhatóbb tiszta energia megoldások” érvényre jutását az energetikában. A célár ettől még brutális vállalás: jelenleg a zöldhidrogén ára ennek az ötszöröse.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
14.
08:09
Két óriás bojler oldja meg a szomszédban a zöldáram-túltermelést

Két óriás bojler oldja meg a szomszédban a zöldáram-túltermelést

Kár volna a szélenergiát elpazarolni - gondolták Bécsben, de annyira komolyan, hogy átalakítják miatta az osztrák főváros távfűtési hálózatát is.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
11.
11:34
Megüzenték: ha zöld hidrogént akartok, építsetek minél több szélerőművet

Megüzenték: ha zöld hidrogént akartok, építsetek minél több szélerőművet

Jól lehet, a magyar energiastratégiában szerepel, hogy Magyarország kiemelten kezeli, hogy részese legyen a zöld hidrogén iparnak, a Siemens Gamesa most megjelent iparági alapvetései szerint ez anélkül nem fog menni, hogy drámai mértékben meg ne növelnénk a szélerőművek számát, méretét. A fehér könyv azt az utat jelöli ki, hogyna válhat 2030-ra (2050-re) valóban az energetika megoldókulcsává a zöld hidrogén.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
09.
17:23
Elárasztják Madridot hirdogénes taxikkal

Elárasztják Madridot hirdogénes taxikkal

A madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
08.
06:42
Többe kerül, de megéri: napelemes rendszer 2500 méter magasban

Többe kerül, de megéri: napelemes rendszer 2500 méter magasban

A rendszer kapacitása 2,2 MW lesz, és évente úgy 3,3 millió kWh-t fog termelni egy napelemes erőmű. Mindebben az a különleges, hogy mindezt 2500 méteres magasságban fogja produkálni egy álló panelekből “kirakott” gátfal - az Alpokban.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
03.
11:11
30 éves mélységbe zuhant Ausztrália, és ennek örülni is lehetne

30 éves mélységbe zuhant Ausztrália, és ennek örülni is lehetne

1990 óta nem volt olyan alacsony Ausztrália szén-dioxid-kibocsátása, mint tavaly - közölte az ország ipari minisztériuma. A pandémia látványosan visszavágta a közlekedési ágazat szennyezését, de ahhoz, hogy a kibocsátás 2020-ban benézzen az évi 500 millió tonna alá, az energiaszektorban kénytelen-kelletlen megkezdett széntelenítési folyamatokra is nagyon szükség volt. Ugyanakkor ez a tempó sem tűnik most elégségesnek a klímavédelmi vállalásokhoz.

Szerző(k): Szabó M. István
06.
02.
15:50
Bukás lehet a vége a kormány hízelgésének Kínának

Bukás lehet a vége a kormány hízelgésének Kínának

A világ leggazdagabb országait összefogó G7-csoport arra készül, hogy alternatívát kínál a világ sok országának Kína úgynevezett Új selyemút programjával szemben, ami az érintett országoknak, köztük a Belgrád-Budapest vasútvonallal Magyarországnak is jelentős infrastrukturális fejlesztést kínál kínai hitel felvételével.

Szerző(k): Komócsin Sándor
05.
29.
19:26
A Shellt bíróság kötelezi, a Total magától bújik ki a bőréből

A Shellt bíróság kötelezi, a Total magától bújik ki a bőréből

Minek nevezhető másnak, mint "színe változásnak" az, amikor egy földgázra és kőolajra felépített vállalkozás úgy dönt: teljesen másként fogja fel eztán a világot. A héten a Shellt a hágai bíróság kötelezte erre, a francia Total magától lép az új útra.

Szerző(k): Szabó M. István
05.
27.
10:10
Teljes sorcserére szánta el magát a német Coca-Cola

Teljes sorcserére szánta el magát a német Coca-Cola

Az energiatöltő infrastruktúrát építő és üzemeltető Vattenfall és a Coca-Cola egymásra találtak Németországban, aminek eredményeként 2025-ig teljesen átalakul az italgyártó cég járműves infrastruktúrája.

Szerző(k): Szabó M. István