Drasztikusnak mondható tempóban növekszik az elérhető csomagautomaták száma Magyarországon, amik szépen lassan kiszoríthatják a klasszikus csomagkihordásokat. Az eMAG már egymagában több mint félezer automatát működtet, de 2 éven belül az ötezredik automata felé közeledhetünk. A jelenség fő kiváltói a válság, a háború, és a rugalmasság.
Szerző(k): Sasvári MarcellAz online vásárlók döntő többsége internetes keresők segítségével tájékozódik, a válaszadók fele a közösségi médiában és hírlevelekből is szerez információt, harmaduk a barátoktól, ismerősöktől kér segítséget, míg az influenszerek ajánlásai csak a megkérdezettek két százalékát befolyásolják. Többek közt ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKID közös felméréséből - amit az MTI közölt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánTovább szaporodott az internetes értékesítőhelyek száma, és a boltok mellett a legkülönfélébb szolgáltatásokat is figyelembe véve sokkal többet is vásároltak a magyarok a neten 2022 első negyedévében. A családi kasszából 100 forintból 11 forintot a neten költöttek el. Külföldi webáruházban is vásárolnak, ennek aránya közel 40 százalék a webes vásárlásokon belül.
Szerző(k): Molnár CsabaAz orosz-ukrán háború és az energiaárak megugrása következményeként várhatóan komoly áremelkedés jöhet az online kereskedők házhozszállítási díjainál. Ezért a csomagautomata-szolgáltatók nagyon jelentős ügyfélkört szipkázhatnak el a házhozszállítást végző futárcégektől, mivel utóbbiak esetében sokkal jelentősebb az üzemanyagár szerepe a költségek szerkezetében - hangzott el egy háttérbeszélgetésen.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz elmúlt két évben Magyarországon is nagy lökést kapott az e-kereskedelem, a hazai vásárlók is egyre többször és több mindent rendelnek online, sok webáruház azonban még mindig a hazai szegmensben erős és több okból kifolyólag nem lép a nemzetközi színtérre.
Szerző(k): Tér DiánaA divatcikkekre szánt összeg tekintetében Magyarországon 2022-ben a fogyasztók többsége legalább ugyanannyit, vagy többet tervez divatra költeni, mint a tavalyi évben.
Szerző(k): Tér DiánaSok magyar online kereskedő él abból, hogy a keletről vásárolt termékeket árusítja tovább. A folyamatos árfolyam-ingadozásból adódóan azonban egyre nagyobb a kitettség, hiszen akár 2-3 devizaváltás is megtörténik, mire realizálható a forgalom. Akad olyan, aki csak tavaly 30 millió forintot bukott az átváltások miatt. Ezért érdemes előre gondolkozni és rögzíteni az árfolyamot, ami csökkentheti az ingadozásból fakadó veszteségi kockázatokat.
Szerző(k): Molnár CsabaA Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmódplatformja, ma Magyarországon is megnyitotta kapuit a vásárlók előtt.
Szerző(k): Tér Diána