A szolgáltató által kínált mobilinternetes adatjegyek hirdetésében félreérthetően tájékoztatta az ügyfeleit. Azt pedig elhallgatta, hogy nem egyszeri, hanem megújuló szolgáltatást árul. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért 15 millió forintos bírságot szabott ki a cégre.
Szerző(k): Szabó DánielA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Light in the Barter LLC. Magyarországi Fióktelepe (LIB Magyarország) megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával, és megsértette a szakmai gondosság követelményét is. A jogsértésért 8,9 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Szerző(k): Domokos LászlóA kormány beterjesztette versenytörvény módosítási javaslatát pénteken az Országgyűlésnek, amely egyebek mellett módosítja a vállalkozások összefonódásának és a versenyjogi kártérítési keresetek szabályozását.
Szerző(k): MTIA Propharmatech Kft. ismét megtévesztette a fogyasztókat a DIA B étrend-kiegészítő reklámjaival.
Szerző(k): EconomxA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft. (Pfizer) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítő készítménye népszerűsítésekor, mert azt a megtévesztő és az ágazati szabályokkal ellentétes látszatot keltette e termék használatáról, hogy az alkalmas a kiegyensúlyozott és változatos étrend kiváltására, és megsértette a szakmai gondosság követelményét is. A jogsértésért 50 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra a GVH.
Szerző(k): EconomxElőször figyelmeztetett eljárás alá vont kis- és középvállalkozásokat (kkv) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A versenytörvény módosítása értelmében a hatóság ezt az eszközt is alkalmazhatja.
Szerző(k): MTIAz uniós szabályok értelmében tiltott állami támogatásnak minősülnek az adókedvezmények, amelyeket Írország nyújtott az Apple-nek, az amerikai informatikai óriáscégnek ezért akár 13 milliárd eurót (körülbelül 4 ezer milliárd forintot) plusz kamatait kell visszafizetnie az ír államnak - döntött kedden az Európai Bizottság (EB).
Szerző(k): MTIA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte meg az Unilever Magyarország Kft. összehasonlító reklámját. Az FMCG-cég reklámfilmjeiben ellenőrizhetetlenül és a tárgyilagosságot mellőzve hasonlította össze a Rexona Invisible Black+White, valamint a Nivea Invisible for Black & White izzadásgátló dezodorok hatékonyságát a sárga foltok elleni védelemben.
Szerző(k): MTI