tudatosság

05.
27.
21:48
Már nem kérnek a családi kupaktanács pénzügyi döntéseiből a fiatalok

Már nem kérnek a családi kupaktanács pénzügyi döntéseiből a fiatalok

Sokkal tudatosabbak a fiatalok pénzügyeikkel kapcsolatban már az iskolában is. Egy felmérés szerint már nem a családtól tanulják, hanem az iskola segít felvértezni őket, hogy stabilitásban, öngondoskodásban gondolkozzanak.

Szerző(k): Economx
02.
24.
10:02
Borzasztó a helyzet: ha nem változtatunk, még több milliárdot bukhatunk

Borzasztó a helyzet: ha nem változtatunk, még több milliárdot bukhatunk

A magyar lakosság közel sem olyan felkészült, minta amilyennek tartja magát kiberbiztonság terén. A legtöbben bár ismerik a leggyakoribb csalási módokat, a gyakorlatban rosszul teljesítenek ezek detektálásában. A Mastercard friss tanulmánya szerint a közepesnél gyengébb a felhasználók digitális biztonsággal kapcsolatos tájékozottsága. Meglepő módon az idősebbek jobban teljesítettek, mint a fiatalok.

Szerző(k): Horváth Balázs
02.
09.
06:58
Már nem óvatoskodnak a vásárlók, a boltban és a szolgáltatásokra is költenek

Már nem óvatoskodnak a vásárlók, a boltban és a szolgáltatásokra is költenek

Tavaly fordulat állt be a lakossági fogyasztásban: az üzletek forgalmának éves növekedése alapján a kiskereskedelem maga mögött hagyta a 2020 óta tartó nehéz időszakot. A családi költekezések óvatosságát feloldotta a bizalom erősödése, ami idén további bővülést eredményez – mondták az Economxnek iparági szakértők.

Szerző(k): Thurzó Katalin
12.
04.
08:27
Vigyázat, az ünnepek alatt ez a legkomolyabb kockázat

Vigyázat, az ünnepek alatt ez a legkomolyabb kockázat

Decemberben megugrik az otthoni tűzesetek száma, a biztosítónál ez az időszak a teljes évi kárrendezés egyötödét jelenti.

Szerző(k): T. E.
09.
01.
22:11
A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

Minden generációra más és más vásárlási szokás jellemző, ezért a kereskedők személyreszabott stratégiákkal célozzák meg a fogyasztói bázisokat. Összefoglalónkból kiderül, miért van az, hogy a baby boomerek ugyanahhoz a márkához ragaszkodnak, miért takarít meg többet az Y nemzedék és miért óvakodnak a Z generáció tagjai a hitelfelvételtől. A változó tendenciákról az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőit kérdezte az Economx.

Szerző(k): Balatoni Lilla