Az elmúlt hónapokban több pénzintézet is feljebb srófolta az igényelhető összeg maximumát a személyi kölcsönöknél, így már négy ba ...
Akkor is fontos a készpénz, ha a mai világban a legtöbben már bankkártyával fizetnek.
Sok kritikát kap az új lakáshitel támogatás, annak kapcsán, hogy ismét az ingatlanpiac keresleti oldalát erősíti. A historikus ada ...
A CIB Bank megbízásából készült friss felmérés szerint a magyar családok legnagyobb kiadása az iskolakezdés, a válaszadók 47 százaléka jelölte meg fő költségelemként, emellett a nyári szünet és a karácsony is jelentős terhet jelent. A kiadások mértéke nemcsak a családok jövedelmétől, hanem a korosztálytól, végzettségtől és településtípustól is függ. Bár az iskolakezdés sok családnak megterhelő, a szülők a jövő érdekében feláldoznak kisebb dolgokat azért, hogy különórákra vagy külföldi tanulmányokra is jusson forrás – mondta az Economxnak Vasas Norbert, a CIB Bank megtakarítási termékekért és szolgáltatásokért felelős vezetője. Interjú.
Szerző(k): Horváth BalázsLeginkább a pénzügyi stabilitás és az emberi kapcsolatok adnak biztonság- és komfortérzetet a Z generáció tagjainak – derül ki az Alfa Biztosító kutatásából. A 20-30 éves fiatalok nyitottak az öngondoskodásra, ám a nyugdíjcélú megtakarítások még nem szerepelnek a prioritásaik között.
Szerző(k): H. B.Sokaknak az első iskolanap nemcsak a régen látott osztálytársakkal és a tanárokkal való találkozást jelentette, hanem egy új fejezetet is: számos fiatal ilyenkor kapja kézhez első saját bankkártyáját, és kezdi el önállóan kezelni a pénzét. A szülők szerepe ilyenkor felértékelődik: a jó példák, a pénzügyekről való beszélgetések és a digitális eszközök tudatos használata mind segítenek abban, hogy a gyerekek magabiztosan és egyúttal felelősen bánjanak a pénzükkel.
Szerző(k): H. B.Egyre több magyar szülő szeretné, ha gyermekei minél előbb megismerkednének a pénz világával, és játékos formában tanulnák meg a tudatos gazdálkodást. Az Erste friss felmérése szerint a szülők 81 százaléka fontosnak tartja, hogy a gyerekek megértsék a pénz értékét, a megtakarítás alapjait és a felelős költekezést. A kutatásból az is kiderült, hogy a legtöbben elsősorban saját feladatuknak tekintik a pénzügyi edukációt, ugyanakkor 60 százalékuk már nyitott arra is, hogy a mindennapi kiadások fedezésére bankkártyát adjon a gyermeke kezébe. Az élményszerű edukáció jegyében az Erste és a Visa új bankkártyáján egy villogó rakéta jelenik meg fizetéskor.
Szerző(k): Horváth Balázs