A digitális transzformáció nemcsak a jövő, hanem a jelen lehetősége – ezt üzente a bécsi #MOI2025, ahol a magyar B120 LifeTresor startup a fintech-verseny dobogóján végzett. „Webes alkalmazásunkban biztonságos környezetben az élethelyzetünkhöz igazított vagyonlistát készíthetünk, különleges kívánságainkat rögzíthetjük és még emléknaplót is írhatunk” – mondta az egyik alapító.
Szerző(k): H. B.Lázár János legutóbb egy szentendrei fórumon jelentette be, hogy 500 milliárd forintból megépül az M100-as gyorsforgalmi út, amely 32 kilométer hosszan köti majd össze az M1-est Esztergommal. Jövőre indulhat az útépítés közbeszerzése, erről tájékoztatta az Economxot a szaktárca.
Szerző(k): Vígh GáborMegkezdték a főváros egyik legforgalmasabb és szépnek aligha mondható terének felújítását: elterelik az utakat, zöld parkokat alakítanak ki és pavilonokat állítanak fel az Ecseri úti metrómegállónál.
Szerző(k): G. É.Szinte minden szolgáltatás és befektetési lehetőség egy helyen elérhető mostantól az MBH Forrás által kínált lehetőségben a bankcsoport privátbanki ügyfeleinek. A holisztikus családi vagyon diverzifikálására és a vagyonmegőrzésre nagy ügyféligény mutatkozik. A szerződést az ügyfelek a partner-szolgáltatókkal fogják megkötni, ennek extra költsége nincs. Az információramlás során fellépő kommunikációs hibákat és széttagoltságot ki lehet küszöbölni.
Szerző(k): Horváth BalázsA mesterséges intelligencia alkalmazása még gyakran jár együtt naivitással, ami éppen a technológia valódi értékét nem ismeri fel. A digitalizáció öncélú üzleti érdekek mentén zsákutcába vezethet, főként az új aranykort építő turizmusban. Az elkövetkező évek legfontosabb kihívása az AI-t a közösségi jólét szolgálatába állítani – mondta az Economxnak a digitális szakértő.
Szerző(k): Thurzó KatalinA mesterséges intelligencia jelenleg még 99 százalékban hibázik, de az a maradék egy százalék meggyőző. Így értékelte az MI-vel való együttműködésüket a német autógyár formatervezési igazgatója, aki szerint hamarosan átveheti a gép a helyüket.
Szerző(k): G. É.Több mint két évvel a kormány döntését követően végre elindulhat a munka, miután a Debrecen és Nyíregyháza közötti 47 kilométeres szakasz felújításának tervei elkészültek.
Szerző(k): T. E.A Citroën 2CV a francia Citroën autógyár egyik legnagyobb sikerű modellje volt. A 2CV jelölés a francia "két ló" kifejezésből származik és a két lóerőre utal. Az első prototípus 1939-ben készült el. A gyártás 1948. október 7-től 1990. július 27-ig tartott. Most pont a 80. születésnapra megújulva visszatérhet a népautó, amelyet kinézetéért és olcsóságáért vettek.
Szerző(k): L. K.