Ambiciózus klímacélokban állapodott meg péntek este a kisebbségben kormányzó dán kormánypárt és hét másik parlamenti párt: az országnak 2030-ra az 1990-es év szintjének 30 százalékára kell csökkentenie az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását.
Szerző(k): Domokos László329 megawatt - lassan egy évtizede ekkora a magyarországi szélenergia termelő potenciál - és éppen ekkora az is, amit az Amazon jövőre, csak napenergiából hozzétesz a saját megújuló energiás csomagjához. Ami viszont hovatovább eléri a paksi atomerőmű névleges teljesítményét.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz egyik aktivista hedge fund menedzser alaposan kiakadt az olyan cégekre, akik csak szóban tesznek a klímavédelem ellen. Ő menesztené azoknak a cégeknek a vezetőit, akik nem közlik az irányításuk alá tartozó szervezet kibocsátását, de nekiment az alapkezelő iparág legnagyobbjainak is.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásAz alig két éve még évtizedekre nyereséget termelő üzemként vásárolt Mátrai Erőmű nem úgy és nem annyiért került Mészáros Lőrinc cégének többségi tulajdonába, mint azt korábban megszellőztették, de ha a céget most az MVM tényleg megveszi, azzal akár további, extra nyereséghez is juthat.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJól hangzik, hogy bár sem a beruházók, sem a kormányzat nem feszült bele, Magyarország a megújuló energiák térnyeréséért zajló globális versenyben jól teljesít. Azt, hogy a karbonsemlegesség felé vezető úton "kiemelten jó eredményeket ér el Magyarország", azért érdemes a helyén kezelni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánIdén nyáron Magyarország is azon négy ország között volt az Európai Unióban, amelyik megvétózta, hogy 2050-re megvalósítsák a karbonsemlegességet. Később a magyar miniszterelnök azt mondta, hogy 50 200 milliárd forintba kerülne az átállás, de azóta sem világos, mi alapján számolta ezt ki a kormány - írta a 444.hu.
Szerző(k): Szabó DánielTöbbségi tulajdonosa lehet az állam a Mátrai Erőműnek azok után, hogy a tavalyi sikeres üzemi évet az idei vélhetően nem tudja megismételni. A hírek szerint komoly pénzügyi válságba kerülő visontai cég problémájának a kezelésére az MVM jelentkezett.
Szerző(k): Szabó M. IstvánIsmert légitársaság állt elő azzal, hogy elsőként lép be a szén-dioxid-semleges világba. Az EasyJet a karbonsemlegességet ugródeszkaként hasznlája, a végső céljuk az elektromos meghajtású repülés elterjesztése.
Szerző(k): Szabó M. István