Egyre több magyar vállalat terjeszkedik külföldön, köztük számos kis- és középvállalkozás is. Elsősorban a korlátozott hazai piac miatt kutatnak új lehetőségek után a határokon túl, mindez a profitjukat és a versenyképességüket is növelheti. Egy friss kutatás szerint a kkv-k ötöde már tervezi a külföldi beruházásokat, célpontjaik között szomszédos és nyugati országok is szerepelnek.
Szerző(k): Horváth BalázsÚj stratégiával alkalmazkodik a megváltozott fogyasztói igényekhez a Café Frei. Egyre népszerűbb az otthoni kávézás, különösen a 25 év alattiak körében, nekik is kínálnak megoldást. A vállalat 2023-ban kétszer akkora kiskereskedelmi forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, a kávéházi forgalom ezzel szemben mindössze 33 százalékkal nőtt. Nemzetközi terjeszkedésük is dinamikus, számos új franchise szerződést kötöttek, és a termékeiket egy diszkontáruház közreműködésével külföldi piacokra is eljuttatják.
Szerző(k): Horváth BalázsJó ötletnek tűnhet hazahozni egy egzotikus virágot a nyaralásról, de ez egyet jelenthet a saját, otthoni növényeink halálos ítéletével.
Szerző(k): Kiffer AnnaKét évvel a koronavírus-járvány nyomán bekövetkezett turisztikai összeomlás után ismét megjött az emberek utazási kedve. Idén a magyarok több mint harmada tervezi, hogy útnak indul kikapcsolódni.
Szerző(k): Sánta András