A ferihegyi repülőtér napokon belül visszakerül az állam többségi tulajdonába. Nagy Márton szerint ez egy kifejezetten komplex vásárlás, amiből már csak a jogi papírmunka van hátra.
Szerző(k): Horváth TiborAz európai közlekedési stratégia központi eleme a kerékpározás – erről köttetett egyezség az Európai Közlekedési Tanács informális ülésén. A kontinensen a jelenlegihez képest 2030-ra megdupláznák a biciklivel megtett kilométerek számát.
Szerző(k): S. A. S.A nemzetgazdasági miniszter szerint nem gazdasági fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra.
Szerző(k): EconomxA legfontosabb mutatóban szenvedett óriási csapást a magyar gazdaság, több mint tizenhárom százalékkal csökkent egy év alatt az ipari termelés. Még a zászlóshajónak kikiáltott autóipar is kilenc százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A feldolgozóipari értékesítés is bőven elmaradt a korábbi eredményektől. Az okokról és a lehetőségekről az MBH Elemzési Centrum vezető elemzőjét kérdeztük.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaEgy német startup forradalmian új módszert fejlesztett ki. Az átalakítás költségei még azoknak is megfizethetőek, akik egy vadonatúj elektromos autót nem engedhetnek meg maguknak.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz egyik hazai cégnél díszsorfallal és vastapssal búcsúztatták a kollégák a több mint négy évtized után nyugdíjba vonuló Marosházi Jánost. Erről maga a vállalat töltött fel egy videót a közösségi oldalára.
Szerző(k): Hercsel AdélMiután a vármegyei főügyészség hivatalosan tájékoztatta az Audi Hungariát a két munkavállalóját érintő sikkasztási ügy részleteiről, megvált az érintett alkalmazottaktól. A győri társaságnál az Economx érdeklődésére kiemelték: az ilyen cselekedetek összeegyeztethetetlenek a vállalat és a közösség értékeivel.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsEgyre többe kerül fenntartani egy gépjárművet, amiért nemcsak az elszabadult üzemanyagárak a felelősek. Az alkatrészek annyira drágák, hogy egy autószerelő szerint a szalonárhoz képest tízszer annyiba kerülne egy új autó, ha azt listaáras alkatrészekből szerelnék össze. Ráadásul ez a kalkuláció nem tartalmazza a rezsióradíjakat.
Szerző(k): Sánta AndrásLengyelországban készülnek majd a Volkswagen konszern elektromos autóihoz szükséges, olcsó akkumulátor-alkatrészek. Az 1,7 milliárd eurós beruházással 2030-ig 900 munkahelyet hoznak létre az együttműködő felek.
Szerző(k): Economx