A kínai járműeladások éves összevetésben 1,5 százalékkal nőttek májusban. Az elektromos autók és a hibridek értékesítése harmadával nőtt.
Szerző(k): Vermes ÁdámA kínai autógyártók többségét komolyan visszaveheti az unió júliusban bevezetett új vámjai, azonban a szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését.
Szerző(k): Gulyas ÁbelKína már most háromszor annyi aksit tudna termelni, mint amennyire szüksége van, meredeken zuhannak az árak. Mi lesz így a károsanyag-kibocsátás csökkentésével?
Szerző(k): V. G.A Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón úgy fogalmazott, hogy a választási eredmények adtak olyan szilárd alapot a kormánynak, amellyel ki tudtunk maradni az ukrajnai NATO-misszióból. Gulyás Gergely szerint a kínai elektromos autókra kivetett uniós védővámok nem veszélyeztetik a Magyarországon már elindult beruházásokat.
Szerző(k): Vermes ÁdámA dél-koreai gyártó új elektromos modellje a Dacia Spring közvetlen ellenfele lesz. A tervek szerint húszezer euró (7,9 millió forint) alá lőnék az jármű árát.
Szerző(k): Gulyas ÁbelNem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Európai Bizottság a mai nap bejelentette, hogy 38,1%-ig terjedő ideiglenes vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára, amire Kína nagy valószínűséggel gazdasági retorziókkal felel majd.
Szerző(k): Balatoni LillaAz Economxnak nyilatkozó szakértő szerint a magyar e-mobilitási piac térnyerése számos kihívás elé állítja a piaci szereplőket, a megnövekedett igények oka közt szerepel az elektromos eszközök növekvő használata is. Emiatt miatt a villamos energia iránti igény 2030-ra akár 50 százalékkal is nőhet hazánkban, Simon Gábor szerint ezt mind erőművi, mind hálózati oldalról tudni kell majd kezelni.
Szerző(k): Drávucz PéterKörülbelül 100 ezer elektromos autót nem tudnak eladni Németországban a kereslet hiánya miatt.
Szerző(k): Vermes Ádám