Már az idén megváltozna a lomtalanítási rendszer Budapesten: nem jönnének többé házhoz a lomokért, hanem egy-egy kijelölt helyen gyűjtené be a feleslegessé vált nagy mennyiségű szemetet a MOL hulladékgazdálkodási vállalata. Az Economx megkérdezte a MOHU elképzeléséről a fővárosiak véleményét.
Szerző(k): Hercsel AdélSzámos témát feldolgozott idén az Economx videós stábja. Bemutattuk a mélyszegénységben élők kereseti lehetőségeit, azt, hogy mennyit költenek a magyarok ebédre naponta, mekkora kihívást jelent a fiataloknak lakáshoz jutni, vagy hogy mikor jöhet az egymilliós minimálbér. Az is kiderült, hogy ha nem történik csoda, akkor az emberiség élete felismerhetetlenségig megváltozik. Összefoglalónk.
Szerző(k): Németh TamásMit jelent a gazdasági semlegesség modellje a gyakorlatban? Létezik-e recept a magyar gazdaság kitettségének enyhítésére? Vajon kik lesznek a 21. század Demján Sándorai? Lassan mindent megtanulnak tőlünk a gépek, mi következik ezután? 2025-ben is folytatódik az Economx nagysikerű konferenciasorozata: márciusban Macronomx Meet up, áprilisban Money Talks, szeptemberben AI Summit.
Szerző(k): Németh TamásAz EconomX podcastjének vendégei: Tárnok Róbert, a BDO Corporate Finance igazgatója és Schiller Márk, a Schiller Autó Család Zrt. stratégiai és marketing igazgatója. Schiller a beszélgetésben felvázolta, hogy édesapja, hogyan vette át a nagyapjától a céget, illetve kitért arra is, hogy ő miként vállal szerepet a Schiller Autó generációváltásában.
Szerző(k): Horváth DávidHamarosan lehull a lepel a kabinet terveiről, nemsokára kezdődik a Kormányinfó.
Szerző(k): G. É.Legutóbb az Economx azt kérdezte az utca emberétől, hogy mit gondol a Volánbusz távolsági buszokon bevezetett helyjegy-rendszeréről. Az utasok tájékozottsága vegyes, olvasóinkat megosztja a kérdés. Van, aki szerint az új rendszer egy burkolt áremelés, míg mások szerint nemhogy az új rendszerrel, de a régivel sincs tisztában a többség.
Szerző(k): Zádori BenceTechnológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját fejlesztésbe az Indamedia kiadócsoport, lekövetve a videós tartalomfogyasztásban bekövetkező robbanásszerű növekedést is. Így született meg az IndaPlay, amely a hétfői napon már több mint egymillió videóindítást generált.
Szerző(k): Németh TamásMesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két szakértője áll: Erik Slooten vezető partner és Tilesch György vezető MI-szakértő. A bejelentett központ a hazai és a Közép-Kelet európai vállalatoknak, valamint a közszférának átfogó MI-megoldásokat szolgáltat, beleértve a stratégiaalkotást és technológiai megvalósítást is.
Szerző(k): H. A.