A januári próbaüzemben csak gyűjtötte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. a jogosulatlan úthasználattal kapcsolatos adatokat, azok összesítése folyamatban van, januárban nem küldtek ki fizetési felszólítást az e-matrica nélkül autózóknak - közölte a NUSZ.
Szerző(k): MTI-EcoBevételi szempontból eddig vitathatatlanul jól teljesít az átalakított útdíjrendszer: többet fizetnek az autósok, furgonosok és kamionosok is. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmanként járnak arra, az ingázók inkább megvették a megyei matricát.
Szerző(k): Ádám ViktorAz Útalap 1999-es megszüntetésével eltűnt a biztos háttér a közútfenntartási kiadások mögül, így az útépítések finanszírozása az uniós és költségvetési források függvénye. Ennek ellenére az útalap egykori bevételeit az autósok ma is fizetik azon évi 170-180 milliárd forint mellett, ami a sztrádabevételekből kerül a költségvetésbe. Ugyanakkor egy létező forgatókönyv szerint felmerült, hogy a teljes úthálózat használatát díjkötelessé tegyék.
Szerző(k): Papp ZsoltA címben jelzett ötletet is kidolgozták az illetékesek, de végül (egyelőre?) nem ez valósult meg.
Szerző(k): MTIMegszámolták és tényleg nőtt a belterületi forgalom.
Szerző(k): EconomxA teljes útdíjbevételhez képest aprópénzt jelent a megyei autópálya-matricák visszaváltása.
Szerző(k): EconomxAz autóval való munkába járás költségeit adómentesen támogathatja a munkáltató. A saját tulajdonú gépkocsi használatának elszámolása is több buktatót rejt – érdemes az elszámolási módok között a legmegfelelőbbet választani. Az e-matricák is adhatók adómentesen – derül ki a NAV összeállításból.
Szerző(k): EconomxFebruár 1-től március 15-ig válthatók vissza a megyei matricák, akár elektronikus úton is. Az semmiképp se éljen a lehetőséggel, aki az utólag díjmentessé tett szakaszon kívül más fizetős úton is használta a matricáját, különben büntetést kap. (MTI Fotó: Máthé Zoltán)
Szerző(k): Economx