Ha minden jól megy, 2026 harmadik negyedévében eltűnnek a fizetőkapuk a horvát autópályákról, helyüket pedig egy teljesen elektronikus, megállás nélküli útdíjfizetési rendszer veszi át. Az Economx kérdéseire válaszolva a horvát Turisztikai és Sportminisztérium részletesen ismertette, hogy milyen technológia váltja fel a kapukat, várható-e drágulás a rendszer bevezetésével, és mekkora éves bevételt hoz az államnak az autópálya-használat.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaBűnözők elővették a régi román praktikát: külföldön nyaraló autósokat próbálnak félreállásra rávenni azzal, hogy műszaki hibát jeleznek az autójukon.
Szerző(k): T. E.Egyre közelebb az M1-es autópálya bővítésének rajtja, már épülnek az ideiglenes felhajtósávok. Mintegy 80 kilométeres bővítésről van szó.
Szerző(k): S. A. S.Igencsak megváltoztathatja a gépkocsi tulajdonságait, ha jól megpakolt csomagtartóval vágunk neki az útnak. Főleg vészhelyzetekben okozhat problémát a jelentős túlsúly.
Szerző(k): G. É.Egy olyan AI-alapú számítógép figyeli a forgalmat két autópálya közös szakaszán, amely a jövő technológiáját idézi meg.
Szerző(k): EconomxEgy kis korsó sör vagy egy-két deci, hűsítő fröccs még beleférhet annak, aki Németországban szeli az utakat, ahol újabban felmerült az itthon már megszokott, zéró tolerancia elrendelése a véralkoholszint 0,5 ezrelékes, jelenlegi határértéke helyett. A szakminiszter szerint viszont néhány korty alkohol nem okozhat problémát a sofőröknek, míg a tavaly óta legális marihuánafogyasztás balesetveszélyes, ezért korlátozás jöhet.
Szerző(k): T. K.A nyaralók számára az autópályadíjak mellett az üzemanyag-, élelmiszer- és éttermi árak is fontos tényezők, így az Economx összegyűjtötte, mennyibe kerül most Horvátország, és hogyan változtak az árak az elmúlt évben.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaNagyon megéri letérni a német autópályákról is, ha tankolni kell az autósoknak: egy kis kitérővel egy 50 literes tankoláson 8500-8800 forintot lehet spórolni.
Szerző(k): Sárosi Viktor