Szinte egyidejűleg döntött két nyugat-európai divatcég arról, hogy üzletet nyit Budapest belvárosában, a Váci utcában. Az olasz Benetton csoport nagyméretű, 3000 négyzetméteres megastore-t tervez a sétálóutcában, a francia Promod S.A. pedig az egykori népművészeti bolt helyén alakít ki új üzletet.
Nemrégiben megírtuk, hogy magyar kiskereskedelmi céget alapított Benetton Retail Ungheria (BRU) Kft. néven az olasz divat- és textilipari csoport, a Benetton Group S.p.A. (NAPI Gazdaság, 2001. június 8., 1. oldal), ekkor azonban még nem voltak ismertek a cég konkrét tervei. Federico Sartortól, a Benetton csoport sajtófőnökétől most megtudtuk, hogy az új magyarországi vállalkozás létrehozása két okkal magyarázható: az egyik a Benetton nemzetközi szintű átszervezése, amelynek nyomán a megastore-okat, vagyis nagy alapterületű üzleteiket, üzletházaikat egységes menedzsment, illetve önálló divízió keretében összevonják.
A BRU megalapításának másik oka egy konkrét beruházás, az, hogy Budapesten, a Váci utcában egy megastore-t nyitnak.
A Benetton csak bérli majd a pesti belvárosban lévő épületet, ahol 3000 négyzetméteres eladóteret alakítanak ki - mondta Sartor. Az épület még átalakításra szorul. Sartor nem árulta el, hogy mikor készül el és mekkora költséggel épül az új Benetton-üzlet, amelyet a BRU üzemeltet majd.
A BRU-t az idén hozta létre a luxemburgi Benetton Retail International S.A. és a hollandiai székhelyű Benetton International (BI) N.V. 50 millió forintos törzstőkével. Az új magyar cég tulajdonosai közül a BI-nek már van magyarországi cége, hiszen érdekelt az olasz csoport logisztikával és gyártással egyaránt foglalkozó nagykállói leányvállalatában, a Benetton Ungheria Feldolgozó és Kereskedelmi Kft.-ben.
A Benetton-csoport a termékeit 120 országban mintegy hatezer üzletben értékesíti. A csoport összforgalma 2000-ben meghaladta a 2 milliárd eurót, ami 243 millió eurós nettó nyereséggel párosult tavaly. Sartor elmondta, hogy a budapesti megastore illeszkedik cégének stratégiájába, miszerint a világ legnagyobb városaiban - Moszkvától New Yorkig, Bécstől Tokióig - új, nagy alapterületű üzleteket nyitnak.
A Benetton rögtön konkurenciát is kap a Váci utcában, ahol információink szerint a francia Promod S.A. új érdekeltsége is divatüzletet hoz létre. A Promod központjában nem erősítették meg a magyar üzletnyitásra vonatkozó terveket, ám információink szerint a sétálóutcában, az egykori népművészeti bolt helyén ez a divatcég nyit majd boltot. A kivitelezés jelenleg is zajlik helyszínen, s a Promod már céget is létrehozott Magyarországon, amelynek ruházati kiskereskedelem a fő tevékenysége. Az FC Diffusion Hungary Kft. ügyvezetője Francis Charles Pollet, aki 1975-ben hozta létre a francia divatláncot, amelyhez ma 269 bolt tartozik. A Promod-nak Franciaországban 151 üzlete van, s ezenkívül például Spanyolországban, Olaszországban és Svájcban is működtet boltokat. Lengyelországban nemrégiben jelent meg a Promod, ahol egyelőre négy üzletet nyitott.
Sz. I. M.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.