A 2013-ban alapított Cruise Automation járművekbe utólagosan beépíthető önállóan tájékozódó, a járművek autonóm közlekedését lehetővé tévő berendezések fejlesztésével foglalkozik.
A General Motors közleménye nem tér ki a vételárra. A Cruise Automation függeltlen részlegként működik tovább a konszern keretein belül, a cég kaliforniai központját pedig a GM kutatási-fejlesztési telephelyként tartja meg.
A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Nemrégiben fektetett be például 500 millió dollárt a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, az Uber egyik legnagyobb versenytársába, illetve elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.
A GM a Lyft megvásárlásával az önállóan navigáló járművekkel operáló taxi-szolgáltatások elterjedése előtt egyengeti az utat és a Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a fejlesztési stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése szerint a vezető nélkül autonóm módon közlekedő autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek. Magánszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló