A 2013-ban alapított Cruise Automation járművekbe utólagosan beépíthető önállóan tájékozódó, a járművek autonóm közlekedését lehetővé tévő berendezések fejlesztésével foglalkozik.
A General Motors közleménye nem tér ki a vételárra. A Cruise Automation függeltlen részlegként működik tovább a konszern keretein belül, a cég kaliforniai központját pedig a GM kutatási-fejlesztési telephelyként tartja meg.
A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Nemrégiben fektetett be például 500 millió dollárt a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, az Uber egyik legnagyobb versenytársába, illetve elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.
A GM a Lyft megvásárlásával az önállóan navigáló járművekkel operáló taxi-szolgáltatások elterjedése előtt egyengeti az utat és a Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a fejlesztési stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése szerint a vezető nélkül autonóm módon közlekedő autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek. Magánszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Megtalálta a parajdi katasztrófa felelőseit a román miniszter, mindenkit meglepett vele

Indul a pánikvásárlás, a többség megint későn kapott észbe

Másfél évtizedes börtönbüntetésre ítélték egy ellenzéki párt társalapítóját kémkedés vádjával
Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna

Egy óra után eldőlt: folytatódik a háború

Orbán Viktor: Fel kell készülnünk a legrosszabbra

Fordulat a háborúban? Moszkva terrort emlegetett, majd elbukta légiereje jelentős részét

Óriási bajban az amerikai autóipar, leállhat a termelés

Milliárdos veszteséget vállal a kormány, hogy mentse a gazdaságot
