A 2013-ban alapított Cruise Automation járművekbe utólagosan beépíthető önállóan tájékozódó, a járművek autonóm közlekedését lehetővé tévő berendezések fejlesztésével foglalkozik.
A General Motors közleménye nem tér ki a vételárra. A Cruise Automation függeltlen részlegként működik tovább a konszern keretein belül, a cég kaliforniai központját pedig a GM kutatási-fejlesztési telephelyként tartja meg.
A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Nemrégiben fektetett be például 500 millió dollárt a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, az Uber egyik legnagyobb versenytársába, illetve elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.
A GM a Lyft megvásárlásával az önállóan navigáló járművekkel operáló taxi-szolgáltatások elterjedése előtt egyengeti az utat és a Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a fejlesztési stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése szerint a vezető nélkül autonóm módon közlekedő autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek. Magánszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Váratlan fordulat, nem lövik ki a magyar űrhajóst

A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén

Továbbra sem érteni Orbán Viktort, megint érkezett egy üzenet

A műholdképek már a neten, elmarad a kormányinfó – Orbán Viktor ma lép az ügyben

Több mint 8000 milliárd forintot buktunk el 3 év alatt, a miniszternek elege van a fenyegetettségből

Kivan a hazai közéletre? Olyan botrány van a szomszédban, hogy a magyarok kispályások

Nagy Mártont befogta a kormány, itt vannak az újabb megoldandó feladatai

Eladják Novák Katalin rezidenciáját, gyurcsányi szál is háttérben

Egy ország Orbán Viktor rejtvényét akarja megfejteni
