A világ két legnagyobb repülőgépgyártója nagyjából 30 százalékkal csökkentheti modelljeinek gyártását 2011-re a Bloomberg kutatása szerint, amely során 15 repülőgépipari elemzőt kérdeztek meg. A két vállalat eladásainak nagy részét a Boeing 737 és az Airbus A320 gépek teszik ki. Az Airbus, amely 2003-ig a Boeing előtt járt a szállítások számát tekintve, csupán egyszer fogta vissza a gyártást korábban. A gyártók az egyterű gépek értékesítésében bíznak a leginkább, az olyan gépekébe mint például a Boeing 787 Dreamliner. A csökkenő gyártás a szállítók százaira is hatással lehet, akik a repülőgépekhez gyártanak alkatrészeket. Chris Tarry iparági elemző szerint egyre közelebb kerül a szakma a realitáshoz. Ugyanakkor - mint mondta - még mindig túl nagy a kapacitás. A Boeing korábban már legalább a harmadára csökkentette a gyártást. Az Airbus viszont - amely nagyjából a piac húsz százalékát fedi le - elkerülte a nagy költségcsökkentéseket és csak kevésbé fogta vissza a repülőgépek gyártását.