Élesen bírálta a lengyel kormány egyik hivatala, az főhatóságok tevékenységének színvonalát értékelő ellenőrző szervezet (NIK) az oktátási minisztériumot a távoktatás rossz minősége miatt – idézi a hivatal megállapításait a Notes from Poland. A bírálat legfőbb megállapítása, hogy a tárca nem volt képes átfogó, összefüggő standardokat meghatározni az online oktatásra, csak ad-hoc döntésekkel „szabályozta” ezt a tevékenységet.

A NIK megállapította, hogy egyes iskolákban drámaian csökkent a tanórák száma, bár ez nagyon változó volt az országban, mivel a minisztérium nem ellenőrizte megfelelően, hogyan folyik a távoktatás. A legfontosabb tárgyakból, matematikából, fizikából, idegen nyelvekből az órák 30 százaléktól 100 százalékáig terjedő arányát tartották meg iskolától függően. Több tantárgyat, így a testnevelést, a katolikus katekizmust, az etika órákat a gyermekeknek „függetlenül” kellett megoldaniuk.

Ez a NIK szerint gyakorlatilag azt jelentette, hogy ezeknek a témáknak a kezelését rátolták a szülőkre és a diákokra. Emellett voltak olyan órák, amelyeket egyszerűen elhagytak. A NIK hiányolta a tanulók részvételének ellenőrzését is. Az iskolák negyedében a tanárok egyáltalán nem törődtek ezzel, és akadt olyan intézmény, ahol 100 százalékos részvételt jegyeztek a naplóba függetlenül attól, hányan kapcsolódtak be az órákba. Mentségére szóljon az oktatási intézményeknek, hogy sokszor hiányos volt a diákok internetkapcsolata, illetve hardverellátottsága.