A szervezet hétfői közleménye szerint a probléma a nyári csúcsidőszakban okozza a legnagyobb gondot, Madridból, Mallorcáról, Lisszabonból, Lyonból, Párizs-Orly repülőteréről, Milánóból és Brüsszelből is több száz méter hosszú sorokat jelentettek, sokan emiatt lekésték a gépüket úgy is, hogy a járatok az egy évvel korábbihoz képest 300 százalékkal többet késtek.
Az Airlines for Europe szerint ezért a szigorított schengeni határellenőrzés, illetve az alacsony létszámú ellenőr okozza a problémát, mivel ezek a tényezők a légitársaságokon, utasokon, repülőtéren kívül esnek, ezért az tagállamoknak kell a felelősséget vállalnia a jelenségért.
Kapcsolódó
Az új szabályok szerint a hatóságoknak mélyebb vizsgálatnak kell alávetniük a schengeni zónába érkező utasokat, és egyeztetni kell adataikat a schengeni információs rendszerben lévőkkel. Ez hosszabb ideig tart és jóval több ellenőrre lenne szükség, hogy gördülékeny maradjon az ellenőrzési folyamat.
Olvassa el kapcsolódó cikkeinket arról, hogy a késések miatt kártérítés jár az utasoknak az Európai Unióban. Több erre szakosodott cég foglalkozik a kártérítésekkel, például a Flight Refund vagy a Claim It.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás
Óriási fordulat: megdöbbentő hírt kapott Orbán Viktor barátja, ez mindent boríthat
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Egy aprónak tűnő per óriási következményekkel járhat: autósok tízezrei érintettek