Talán néhányan emlékeznek még Liebe Attila nevére. Vagy ha így nem, akkor legalább az ózdi fojtogatóként elhíresült amatőr színész-rendezőre, aki „Sztanyiszlavszkij módszerét alkalmazva” annak idején úgy próbálta a halál hiteles érzelmi és fizikai átélésére rávenni lelkes tanítványait, hogy nagyon is valóságosan fojtogatta őket (mígnem egy fiatal lány meghalt így). Liebe a modellje a filmbeli Libi bácsinak, aki Mucsi Zoltán kiváló megformálásában kicsit idősebb és talán még beszámíthatatlanabb, mint életbeli előképe volt.
Liebe, Libi, Libiomfi - íme a kissé rejtélyes filmcím magyarázata. Az alkotók láthatóan szeretnek ilyesféle extrém, ezért figyelemfelkeltő címeket adni, hiszen első sikerük az úristen@menny.hu nevet viselte. Igazán átütő országos elismertséget azonban a Kálmán- chelyi Zoltán-Stefanovics Angéla-Végh Zsolt szerzőhármas „A legkisebb film a legnagyobb magyarról, avagy ha nincs kéz, nincs csoki” című, alig több mint félórás filmjével aratta, amely frenetikus paródiája volt a Széchenyiről szóló Hídembernek.
Ezen az úton kívántak továbbmenni most a Libiomfival. Ezúttal azonban ltalában a színházasdi és persze bizonyos filmkészítési módszerek mozgóképes karikatúráját adják. Helyenként nagyszerűen. Mindjárt az elején a „castingolással”, amelyet újabban már szinte sehol sem neveznek magyarul, szereplőválogatásnak. A jelöltek egy zsúfolt konyhában idétlenkedve várakoznak, ahol Libi bácsit előbb a szekrényből kell előrángatni, mert megijedt a „tömegtől”. Kakaó nyugtatja meg, és ezután az lesz a megmérettetés alfája és ómegája, hogy ki mit lát bele - avagy éppen mit nem - a kakaósbögrébe. És Anikó, a hűséges feleség - akit „természetesen” egy férfiú, Dióssi Gábor alakít - hozza-hozza a kakaót, de az olyan profik, mint Ónodi Eszter, Kecskés Karina, Kamarás Iván vagy Pindroch Csaba nem látnak semmit a bögrében, és már mehetnek is a dolgukra.
A castinggal tehát nagyszerűen indul a film és az elhagyott tanyán, ahol a próbák folynak, még egy ideig tartja is a formáját, például ahogyan Libi bácsi elmagyarázza, miért akarja éppen a Micimackót előadni. Általában Libi bácsi szövegei - főleg ahogyan Mucsi Zoltán előadja ezeket a szentenciákat - kiválóak. Pompás Anikó „asszony” kiborulása, összeveszése élete párjával, és pompás a farka elvesztésével törődő Füles, Malacka és Micimackó néhány megmozdulása is. A végső, meztelenre sikeredett „színielőadás” azonban már inkább amatőrök kedves futkározásának hat. Kiderül, hogy ami fél órára jó, sőt nagyszerű volt, az nem biztos, hogy hatásos egy normál hosszúságú filmben. Libi bácsi jelenléte kevés ahhoz, hogy a sok részletében kiváló ötleteket felsorakoztató film másfél órán át egyforma intenzitással ébren tartsa a néző érdeklődését. Amúgy ez a tekintélyt nem ismerő, vásott hang nagyon hiányzott eddig a magyar filmművészetből.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.